וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: לונדון עלתה ב-0.8% בעקבות מניות הכרייה והנפט; פאריס עלתה ב-0.6%

רונן סרברניק

2.12.2005 / 20:58

בורסת פרנקפורט הוסיפה 0.8%; BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, עלתה ב-2.7%; ריו טינטו עלתה ב-4.3%; נוקיה עלתה 2.2%



בורסות אירופה נסגרו בעליות שערים: בורסת לונדון עלתה ב-0.8% בהובלת חברות הכרייה והנפט; בורסת פרנקפורט הוסיפה 0.8% ובורסת פאריס רשמה עלייה של 0.6%.



כלכלת ארה"ב הוסיפה 215 אלף משרות בנובמבר, דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לתוספת של כ-210 אלף משרות חדשות בנובמבר, לפי סקר שערכה רויטרס. שיעור האבטלה בארה"ב נותר ללא שינוי בנובמבר ברמה של 5%, בהתאם לציפיות הכלכלנים.



הבנק המרכזי של אירופה (ECB) העלה אתמול את הריבית בגוש היורו ב-0.25%, מרמה של 2% ל-2.25%. מדובר בהעלאת הריבית הראשונה מזה חמש שנים, והתזוזה הראשונה בריבית מזה שנתיים וחצי.



מחיר הנפט מתחזק היום על רקע תחזיות להתקררות מזג האוויר בארה"ב. ירידה חדה מהצפוי במלאי הגולמי בארה"ב עליה דיווח שלשום משרד האנרגיה האמריקאי תרמה אף היא לעליית המחירים. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסחרים היום בעלייה של 0.8% לרמה של 58.95 דולר לחבית לאחר שאתמול נסגרו במחיר של 58.47 דולר לחבית.



עליות נרשמו במגזר האנרגיה: BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, עלתה ב-1.1%; רויאל דאץ'/של עלתה ב-0.7% וענקית בתי הזיקוק טוטאל הוסיפה 0.6%.



עליות נרשמות גם בקרב חברות הכרייה על רקע עליית מחירי הנחושת והזהב: BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, עלתה ב-2.7%; ריו טינטו (סימול RIO.L) עלתה ב-4.3% ואנגלו אמריקן (סימול AAL.L) הוסיפה 1.9%.



מניית נוקיה, יצרנית הטלפונים הניידים הגדולה בעולם, עלתה ב-2.2%. החברה צפתה אתמול כי מכירות התעשייה במונחי יחידות יעלו ביותר מ-10% בשנה הבאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully