וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מדינה בכירים המבקשים להתמודד בבחירות לכנסת יצטרכו להתפטר בסוף דצמבר 2005

צבי זרחיה

4.12.2005 / 13:50

כך עולה מהנחיות לקראת הבחירות שפירסם אתמול נציב שירות המדינה שמואל הולנדר; כהונתם של עובדי מדינה זוטרים תיפסק עם הגשת הרשימה לוועדת הבחירות המרכזית



עובדי מדינה בארבע הדרגות הבכירות, המעוניינים להיבחר לכנסת ה-17 יצטרכו להתפטר מתפקידם בסוף דצמבר 2005. כך עולה מהנחיות לקראת הבחירות שפירסם אתמול נציב שירות המדינה שמואל הולנדר. ההנחיות מתייחסות לפעילות מדינית ומפלגתית של עובדי המדינה בתקופת הבחירות.

אלה ההנחיות העיקריות:



* עובד שהתפטר משירות המדינה כדי להציג את מועמדותו לבחירות לכנסת, זכאי לפיצויי פיטורין ואינו זכאי להודעה מוקדמת לפי החוק. עובד מדינה שהתפטר מהשירות לרגל התמודדותו ברשימה מפלגתית לכנסת ומבקש לחזור לשירות, יוכל לעשות כן רק אם התפטר קודם לכן מרשימת המועמדים. מי שמופיע ברשימת מועמדים לכנסת ומבקש להתקבל לשירות המדינה לאחר הבחירות, יוכל להתקבל לתפקיד בהתאם לכללים הנהוגים בשירות, רק אם התפטר קודם לכן מרשימת המועמדים לכנסת.



* עובד מדינה שאינו נמנה על ארבע הדרגות הבכירות, חייב להודיע בכתב על כוונתו להציג את מועמדותו בבחירות לכנסת, בין אם מדובר בפריימריס או בבחירות פנימיות במפלגה, בשלב מוקדם ככל האפשר ובכל מקרה, בטרם נקט פעולה להכללתו ברשימת המועמדים. עובד מדינה למעט מורה שאינו נמנה עם ארבע הדרגות הבכירות וששמו נכלל באחת מרשימות המועמדים לכנסת, יופסק שירותו מיום הגשת רשימת המועמדים ועד יום הבחירות ואם נבחר לכנסת כל זמן כהונתו כח"כ.



* איסור השתתפות בגוף בוחר - עובד מדינה בארבע הדרגות הבכירות בשירות המדינה לא יכהן בגוף בוחר במפלגה, הבוחר את מועמדיו לכנסת בבחירות פנימיות (למעט פריימריס) ומתוקף כך לא יוכל להשתתף בבחירות פנימיות במפלגה לגיבוש רשימת מועמדיה לכנסת ולממשלה.



מי שבהיותו חבר בגוף בוחר והתמנה להיות עובד מדינה, תופסק כהונתו כגוף הבוחר עם מינויו לתפקיד בשירות המדינה. יתר עובדי המדינה החברים (שאינם בארבע הדרגות הבכירות) מותר להשתתף בבחירות הנערכות באותו גוף שבהן בוחרים מועמדים לכנסת ולממשלה ובלבד שההצבעה היא הצבעה חשאית.



* בחירות בפריימריס - עובדי מדינה רשאים להשתתף בפריימריס בלא כל קשר לדרגתם.



* נאסר על עובד מדינה לשמש כחבר או כממלא מקום חבר, בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully