וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירוס Sober החדש גורם לתקלות והאטה בפעילות שרתי MSN; אחד מכל 13 אי-מיילים נגוע בווירוס

רויטל סלומון

4.12.2005 / 13:56

הווירוס, המופץ באמצעות הודעות דואר אלקטרוני המתחזות להודעות מה-FBI וה-CIA, גרם להאטה משמעותית בשרתי MSN והוטמייל בשל עומס ההודעות הקיצוני שחולל



המתקפה הנוכחית של התולעת Sober בגירסתה החדשה כבר כונתה "אחת החמורות בכל הזמנים". מדובר בווירוס המופץ באמצעות הדואר האלקטרוני, כשבחלק ניכר מהמקרים נראה כאילו מקור הדואר הוא ב-FBI וה-CIA, או בשירות הלקוחות של אתרים גדולים בעולם ואף בישראל.



אחת הנפגעות משטף הווירוסים והדואר האלקטרוני היא MSN, שהודיעה היום כי Sober גורם להאטה משמעותית בפעילות השרתים שלה, בגלל עומס הודעות האי-מייל הקיצוני. הבעיה פוגעת בשרתי MSN ושירות הדואר החינמי של מיקרוסופט - Hotmail.



משתמשי אינטרנט בארצות הברית (כרגע בעיקר אלה הגולשים דרך חברת קומקאסט) נתקלים בהודעת שגיאה כאשר הם מנסים לשלוח אי-מייל לחשבון של הוטמייל או MSN.



לדברי מיקרוסופט, הבעיה החלה בתחילת השבוע, אולם עדיין לא ברור מתי ואיך היא תתוקן.



גולשי אינטרנט בעולם ובישראל מדווחים על עשרות ואף מאות הודעות אי-מייל נגועות המגיעות אליהם בשבועות האחרונים, מאז החלה המתקפה של Sober X ו-Sober Z. לדברי מומחי האבטחה מחברת סופוס, אחד מכל 13 אי-מיילים נגוע בווירוס, שביצע את הופעת הבכורה שלו ב-24 בנובמבר, חג ההודיה בארה"ב. נפוצים במיוחד הם מיילים מאיימים מה-FBI או ה-CIA, הנוזפים בכם כי "שוטטתם באתרים בלתי חוקיים" ומזהירים כי "כתובת ה-IP שלכם נרשמה". בחלק מהמקרים שורת הנושא כוללת את המלים "פאריס הילטון". לדואר האלקטרוני מצורף קובץ, שכאשר פותחים אותו נדבקים בווירוס.



מומלץ לעדכן את תוכנת האנטי-וירוס בה אתם משתמשים, וכמובן - לא לפתוח קבצים או מיילים בלתי מזוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully