וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה ממשיך לבלוע: דלק סגרה את העסקה לרכישת 25% מהפניקס תמורת 720 מיליון שקל

עומר שרביט

4.12.2005 / 13:09

דלק מקבלת אופצייה ל-8% נוספים תמורת 222 מיליון שקל; לדלק עדיין אין שליטה משותפת עם שחר-קז בחברה; בנוסף להפניקס יש לדלק אחזקה פיננסית ב-10% ממנורה; שלמה אליהו מקטין את המינוף שלו עבור כניסה אפשרית לגרעין השליטה בלאומי



יצחק תשובה, בעל השליטה ב סגר את עסקת ומעמיק את חשיפתו לענף הביטוח. דלק הודיעה היום על השלמת העסקה, במסגרתה רכשה 25% ממניות חברת הביטוח הפניקס תמורת תשלום כולל של כ-720 מיליון שקל. בנוסף, לדלק יש אופציית CALL לרכישת 8% הנותרים של אליהו, תמורת 222 מיליון שקל. תקופת המימוש היא תשעה חודשים מהשלמת העסקה הראשונית.



התקיימות התנאים המתלים לעסקה הושלמה לפני כשבוע, כאשר המפקח על הביטוח ידין ענתבי והממונה על ההגבלים העסקיים רונית קן, אישרו את מתווה העסקה. המוכר בעסקה הוא שלמה אליהו, שיוותר בינתיים עם אחזקת מיעוט של 8% בחברה.



עבור אליהו, משמעות המכירה היא הקטנת המינוף שלו באם יבקש לצרף את חלקו בבנק לגרעין השליטה בבנק. נכון לעכשיו, עדיין לא הוצע לו להצטרף לגרעין השליטה, והוא נותר בחוץ, עם אחזקה פיננסית של 10% בלאומי וללא היתר שליטה מבנק ישראל.



עבור דלק, השלמת העסקה מציבה אותה עם אחזקות מיעוט פיננסיות בשתיים מחמש חברות הביטוח הגדולות: דלק מחזיקה 10% בחברת הביטוח עם אופציה ל-5% נוספים. עם זאת, דלק ניצבת בעמדת זינוק טובה להשגת שליטה משותפת בהפניקס, אם וכאשר תושג הסכמה על כך עם בעלי השליטה הנוכחיים, יעקב שחר וישראל קז.



שחר אמר לפני מספר שבועות ל-TheMarker כי "איש לא עומד לידו עם סטופר" וסופר את משך המו"מ עם תשובה, שהבשלתו תצטרך לעבור את מכשולי המחיר ומבנה השליטה המשותף. מבין חמש הגדולות, הפניקס נותרה מעט מאחור בשנים האחרונות וחברת הביטוח מנורה עברה אותה מבחינת היקף הפעילות.



לשלם כך, החברה ביצעה לאחרונה מהלך משמעותי של רכישת השליטה בחברת הברוקרים אקסלנס מידיהם של גיל דויטש, רוני בירם ובנק המזרחי. הפניקס רכשה 36% תמורת 280 מיליון שקל. לראשונה מזה שנים ובוודאי מאז רכשו שחר-קז את השליטה בחברה, הפניקס הכריזה לאחרונה על חלוקת דיווידנד של 250 מיליון שקל, ממנו תהנה גם קבוצת דלק. כתוצאה מחלוקת הדיווידנד תשובה מחזיר לעצמו יותר מ-8% מההשקעה בזמן שיא - חודש לאחר הרכישה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully