וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט חוקר חשדות כי הפנטגון שתל סיפורי תעמולה אמריקאית בכלי התקשורת בעיראק תמורת תשלום

סוכנויות הידיעות

4.12.2005 / 12:42

הבית הלבן גינה את התוכנית ואמר כי זהו ביטוי של זלזול בעקרונות הבסיסיים של העיתונות המערבית; בין השאר נאמר כי קבלנים צבאיים שילמו לעיתונאים עיראקים ידידותיים קצבאות חודשיות



יו"ר ועדת שירותי הביטחון של הסנאט זימן בכירים בפנטגון לדיון בדלתיים סגורות בגבעת הקפיטול ביום שישי, כדי שיספקו פרטים לגבי תוכנית צבאית סודית בעיראק, במסגרתה נשתלו תמורת תשלום סיפורי תעמולה אמריקאית בחדשות בכלי התקשורת העיראקיים. הבית הלבן גינה את התוכנית ואמר כי זהו ביטוי של זלזול בעקרונות הבסיסיים של העיתונות המערבית.



במסגרת התוכנית, קבוצת לינקולן, חברת יחסי ציבור הפועלת בעיראק, נשכרה כדי לתרגם לערבית מאמרים שנכתבו על ידי כוחות צבא אמריקאים, ולשלוח רבים מהם לסוכנויות פרסום שישתלו אותם בכלי התקשורת העיראקיים.



בעדכון שנערך עם עיתונאים, דובר הבית הלבן, סקוט מקלילן, הגיב לשאלות רבות שנשאלו על התוכנית. בין השאר נאמר כי קבלנים צבאיים שילמו לעיתונאים עיראקים ידידותיים קצבאות חודשיות.



בכירים בפנטגון אמרו ביום חמישי שעבר כי טרם קיבלו הסברים לגבי התוכנית מהגנרלים בעיראק, בהם ג'ון אביזייד, ג'ורג' קייסי הבן וג'ון ווינס - שלושת המפקדים הבכירים בפעילות העיראקית. כשהדיווחים על התוכנית החלו להופיע בתקשורת, מחה על כך הגנרל קייסי, בטענה כי אסור לדון בנושאים כאלה בציבור משום שהם מסווגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully