וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדה ממשלתית ביפאן דחתה את הצעת "מס ה-iPod" לפיה רוכשי נגני מוסיקה ייאלצו לשלם תמלוגים

סוכנויות הידיעות

4.12.2005 / 12:13

תעשיית המוסיקה היפאנית הפעילה לחצים להפעלת המיסוי על נגני מוסיקה, בטענה כי העתקות השירים פוגעות ברווחיהן; הוועדה קבעה שלא תוכל לתמוך בהצעה כי חבריה לא הגיעו להסכמה



יפאן תיאלץ כנראה לוותר על הצעה לגבות תשלום נוסף על נגני מוסיקה ניידים, על רקע סירובה של ועדת בדיקה ממשלתית לתמוך בהצעה. ההצעה, המכונה "מס ה-iPod", על שם החבר הפופולרי ביותר בקבוצת הנגנים הניידים, נועדה לאפשר לחברות התקליטים ביפאן לגבות תמלוגים בשווי של 5%-2% ממחיר המכשיר, בגין אובדן ההכנסות שנגרם לה עקב העתקות בלתי חוקיות.



תעשיית המוסיקה ביפאן קוראת ליישום ההצעה מאז פריצתו לשוק של ה-iPod של אפל לפני שנתיים, וההצלחה המסחררת של הנגנים הניידים מאז. ההצעה עוררה ביקורות נוקבות במדינה, ולחץ ציבורי הביא לכך שהוועדה עליה הוטל לבחון את ההצעה - אוישה באנשי אקדמיה, בפרקליטים העוסקים בזכויות יוצרים ומומחים נוספים - ולא בבכירי תעשיית המוסיקה. לאחר שנה של דיונים, קבעה הוועדה כי לא תוכל לתמוך בהצעה כיוון שחבריה לא הגיעו להסכמה בנושא.



ביפאן כבר קיים מס דומה על מכשירים ישנים יותר, המאפשרים יצירת העתקים של שירים, כמו צורבי דיסקים וצורבי DVD. למרות זאת, המתנגדים להצעה בוועדה טענו כי עתה מדובר בעצם במיסוי כפול של הצרכנים - פעם אחת כשהם קונים את השיר, ופעם נוספת עם רכישת נגן ה-iPod.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully