וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ יפרוש מתפקידו ב-2 בינואר; עופר עיני - יו"ר האגף לאיגוד מקצועי - צפוי להחליפו

עינב בן יהודה

4.12.2005 / 11:56

פרץ: "המאבק על זכויות העובדים חייב להימשך כי הרצון לרמוס זכויות עובדים רק יילך ויגבר; ההסתדרות תמשיך לשמור על אופיה כתנועה חברתית למען העובדים העניים, הגמלאים והאמהות החד הוריות"



יו"ר ההסתדרות ח"כ עמיר פרץ, הודיע כי יפרוש מתפקידו ב-2 בינואר, בעקבות בחירתו לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה. פרץ אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שנערכה היום. פרץ הודיע כי החליט להציג כמועמד לתפקיד יו"ר ההסתדרות את עופר עיני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, הזוכה לתמיכת כלל הסיעות בהסתדרות. המינוי של עיני צפוי לעלות להצבעה בפני בית נבחרי ההסתדרות ב-20 בדצמבר.



עיני, בן 47 , המשמש גם כמזכ"ל הסתדרות עובדי המדינה, עמד בראש העיצומים הארוכים ביותר בתולדות המדינה במשרדי הממשלה שנמשכו כשלושה חודשים, בסוף 2003. זאת, במסגרת מאבק נגד תוכניות הקיצוצים של האוצר.



במסיבת העיתונאים אמר פרץ, כי הוא מתכוון להישאר בתפקיד עד גמר הכנת תקציב ההסתדרות ל-2006. פרץ סרב להתייחס לשאלות הנוגעות לפרישה של בכירים את מפלגת העבודה ואמר: "כל הנושאים המפלגתיים יקבלו התייחסות במגרש המפלגתי. בניגוד לראש הממשלה שנוהג להשתמש במשרדים ממשלתיים כחלק מהקמפיין שלו, אני לא מתכוון להשתמש בהסתדרות לקמפיינים פוליטים".



עוד הוסיף פרץ: "נתתי את מיטב שנותי, עשר שנים להסתדרות. קיבלתי ארגון שהיו ספקות רבים לגבי המשך קיומו, עם גרעונות עצומים והצלחתי לייצב אותו. בנינו ארגון שמייצג את כל העובדים. המאבק על זכויות העובדים חייב להמשיך להתקיים, כי הרצון לרמוס זכויות עובדים רק יילך ויגבר. ההסתדרות תמשיך לשמור על אופיה כתנועה חברתית למען העובדים העניים, הגמלאים והאמהות החד הוריות".



בתגובה לטענה שהושמעה כי ההסתדרות מנסה להצטייר כגוף חברתי אבל פועלת למעשה רק עבור הוועדים החזקים, אמר פרץ :"כל המאבקים שניהלנו היו לטובת העובדים החלשים, באותם מאבקים נרתמו העובדים החזקים לטובת החלשים, כך היה במאבק על הפנסיה ובמאבק על תשלום שכרם של עובדי הרשויות. אם הייתי חושב שאפשר לפתור את הבעיות החברתיות באמצעות ההסתדרות, אולי לא הייתי עוזב את ההסתדרות, אולם כללי המשחק השתנו. משתמשים בחקיקה כדי לפגוע בארגוני העובדים, בזכויות חברתיות. הדרך לשנות זאת היא בצורה דמוקרטית בכנסת".



עיני הודה לפרץ ולראשי הסיעות על התמיכה בו, ואמר כי ההסתדרות תמשיך לטפל בבעיות חברתיות. "הממשלה בהתנהלותה הקפיטליסטית בשנים האחרונות, הוכיחה שאפשר לבטל הסכמים, לפגוע בפנסיה, והכל באמצעות חקיקה, אפשר לעשות כל דבר עם רוב של 61 חברי כנסת. לכן אני שמח שעמיר נבחר ליו"ר מפלגת העבודה, הוא יהיה ראש ממשלה שיטיב עם הציבור החלש בישראל. זו אחת ממטרות ההסתדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully