וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לחסוך לילד? גייסו את הסבא ואת שוק המניות

מירב ארלוזורוב

4.12.2005 / 10:49

דצמבר 2005 הוא החודש האחרון להפקדות בקופות גמל לעצמאים: מה כדאי לעשות כדי לנצל את החודש האחרון עד תומו, ומהן חלופות ההשקעה המומלצות לקופות גמל החל בשנה הבאה; מדריך מפורט





המהלך של האוצר, שבו אסר על עצמאים לחסוך לפנסיה דרך קופת גמל אלא אם שכרם עולה על 7,000 שקל בחודש, שנוי במחלוקת והגיע גם לבג"ץ. אחת הטענות החזקות נגדו היא העובדה שהוא נוטל מעצמאים כל אפשרות לתמרן עם החיסכון שלהם. גם אם אין מחלוקת על כך שעדיף לעצמאי בעל שכר נמוך לחסוך לפנסיה דרך קרן פנסיה, ולא דרך קופת גמל, עדיין עולה השאלה מה יקרה אם הוא יזדקק לכסף לפני מועד הפרישה שלו. אם כל החיסכון שלו יהיה בפנסיה, הוא ייאלץ לשבור את קרן הפנסיה לפני גיל פרישה - והנזק ממהלך כזה כבד. אובדן הגמישות בניהול החיסכון, דווקא אצל שכבות חלשות, שהיקף חסכונותיהן קטן, הוא מסוכן ובעייתי. אחד הפתרונות הטובים הוא קרן השתלמות.



קרן השתלמות היא מעין קופת גמל משודרגת. ההפקדות בקרנות ההשתלמות נהנות מהחזרי מס, הרווחים בהן פטורים ממס רווח הון (עד תקרה של כ-15 אלף שקל בשנה) והחיסכון בהן ניתן למשיכה החל מהשנה השישית. להבדיל מקופות הגמל, אין הרעה בתנאי קרנות ההשתלמות, והן נשארות פתוחות להפקדה גם לאחר 2006.



אז הנה העצה: במקום לחסוך את מלוא השכר דרך פנסיה, העצמאי יכול להפקיד רק חלק משכרו לפנסיה. נניח, 80% מהשכר. מ-20% הנותרים הוא יכול להפריש לקרן השתלמות, וכך ליהנות גם מהטבות מס וגם מחיסכון הוני פתוח למשיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully