וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון בית השקעות: המועמדת המובילה להחליף את ליפמן במעו"ף - נייס

שרון שפורר

4.12.2005 / 10:33

אפשרות נוספת אך קלושה: אורמת במקום כלל תעשיות; שווי השוק של נייס גבוה בכמיליארד שקל משל ליפמן; אם אורמת תניב תשואה של 20% על כלל תעשיות, היא תיכנס, אך הסיכויים "אינם גבוהים



סמכ"ל המסחר אמיר שגב מגאון בית השקעות לא צופה הפתעות מיוחדות בעדכון מדד ת"א 25 ב-1 בינואר (לפי ה-15 בדצמבר). להערכתו, בצד היורדות, חצי שנה לאחר הצטרפותה למדד היוקרתי - תאלץ מניית ליפמן לפנות את מקומה, כשהמועמדת המובילה להחליפה היא נייס, ובפער משמעותי. שווי השוק של נייס עולה על שווי השוק של ליפמן בכ-29% - 9% יותר מהפער הנדרש. שווי השוק של נייס עומד על כ-4 מיליארד שקל, בעוד ששווי השוק של ליפמן עומד על 3 מיליארד שקל לערך.



אפשרות נוספת, לדעתו של שגב, היא "סוס שחור" בדמות אורמת. לדבריו, במידה שמניית אורמת תניב תשואה עודפת של 10% לערך על מניית נייס, היא זו שתיכנס למדד במקום ליפמן (שווי השוק של אורמת עולה על שווי השוק של ליפמן ב-20%, אבל נייס מקדימה אותה במעט). מה הסיכויים לכך? הוא שואל ומשיב, כי עשרת ימי המסחר הבאים הם שיגידו.



שגב מפנה את תשומת הלב גם לכך שמדד ת"א 75 כולל כעת 76 מניות, שכן שמיר אופטיקה הדואלית שהצטרפה לבורסה בחודש מאי, נכללה מיד במדד. המשמעות היא, שמספר הנכנסות כעת יהיה קטן באחד ממספר היוצאות ממנו.



עוד מזכיר שגב, כי הדרישות להצטרפות לרשימת ת"א 75 הן כי שווי השוק של הנכנסת הוא גבוה משווי השוק של היוצאת ב-20% לפחות, אחזקות הציבור אינן נופלות מ-15% ושווי אחזקות הציבור אינו נופל מ-80 מיליון שקל.



לדעתו שגב, הראשונות לצאת מהמדד יהיו קומפיוג'ן, מטאלינק, הכשרת הישוב, מגל מערכות ומר. ראוי להדגיש, כי גם מקומה של אינטרנט זהב אינו מובטח, מאחר שסחירותה נמוכה מהרף הנדרש.



אחת מהנכנסות הצפויות היא דלק נדל"ן, אף על פי שמערכות המידע מראות על אחזקה של 89.5% בידי בעלי עניין, 7.3% מהמניות מוחזקות על ידי קרן הפנסיה מבטחים, ואחזקה זו נחשבת לאחזקות ציבור על פי כללי הבורסה (בעל עניין שהוא גוף מוסדי אינו נכלל במסגרת בעלי העניין לצורך זה).



אלקטרה נדל"ן, אומר שגב, אמנם עומדת בקושי ברף אחזקות הציבור (15.2%) אבל עומדת בלי כל קושי ברף שווי אחזקות של 80 מיליון שקל בידי הציבור.



באשר לקרדן ישראל, הוא מציין כי למרות העובדה שמערכות המידע מראות על אחזקה של 90.6% בידי בעלי עניין, 5.8% מהמניות מוחזקות על ידי קרנות וקופות בנק לאומי. אחזקות אלו נחשבות לאחזקות ציבור, ומכאן שאלו עולות (במקצת) על ה-15% הנדרשים.



באותו אופן - גם גחלת מוחזקת בשיעור של 87.4% בידי בעלי עניין, אך 11.5% מהמניות מוחזקות על ידי קרנות נאמנות וקופות גמל, כך שאלו עולות על ה-15% הנדרשים.



שתי האחרונות עומדות בקושי רב בדרישה של אחזקות של 80 מיליון שקל בידי הציבור. ירידה של אחוזים בודדים במחירן עד המועד הקובע, יכולה להוריד אותן מתחת לרף ובכך לשנות את תמונת המצב.



בגאון בית השקעות יודעים לספר כי בעבר היתה המדידה פשוטה - שווי השוק בסוף יום המסחר של ה-15 בדצמבר (לעדכון ב-1 לינואר) או ה-15 ביוני (לעדכון ב-1 ליולי) היה המדד היחידי לקביעת הנכנסות והיוצאות. עם הזמן, הוסיפה הבורסה קריטריונים נוספים - על המניות הנכנסות לעמוד בקריטריונים של סחירות ושל אחזקות ציבור מינימליות (אחזקות ששיעוריהן הולכים ועולים משנה לשנה). השינוי האחרון שהוסיפה הבורסה, על מנת למנוע מניפולציות ביום האחרון של המסחר, הוא שקלול שווי השוק בשבועיים שקודמים למועד הקובע (היינו ה-15 לחודש).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully