וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-HSBC סבורים שיש עוד מקום לעליות: מותירים המלצת "תשואת יתר" ללאומי עם יעד הגבוה בכ-20% ממחיר השוק

שרון שפורר

4.12.2005 / 11:19

האנליסטים של הבנק סבורים כי שולי הרווח ברבעון הרביעי לא יהיו גבוהים כמו ברבעון שקדם לו וגם ההפרשה לחובות מסופקים תשוב ותגדל



בבנק ההשקעות העולמי HSBC החליטו להותיר למניית בנק המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 20.2 שקל - גבוה בכ-20% ממחיר הסגירה של המניה ביום חמישי בתל אביב. נראה כי האנליסטים של הבנק אינם מתרגשים מכך שמניית לאומי עלתה בלמעלה מ-48% מאז תחילת השנה וסבורים, כי עדיין יש מקום לעליות.



האנליסטים של בנק ההשקעות העולמי סבורים כי ברבעון הנוכחי - הרביעי של 2005 - שולי הרווח שיציג הבנק לא יהיו כה חזקים כמו ברבעון השלישי של השנה, אך יחד עם זאת, החולשה בשקל הישראלי סייעה לדבריהם לגידול בהלוואות - המגיע מסגמנט משקי הבית וצפוי להגיע ברבעון זה ל-16%, בהשוואה לרבעון המקביל לו לפני שנה. גידול זה עשוי לסייע לתמיכה בשולי הרווח גם ברבעון הרביעי. בנוסף, אומרים ב-HSBC על הרבעון שנותר, כי צפויים לנו כמה רווחי הון חריגים אך לא גדולים, בשל מכירת האחזקות בביטוח ישיר.



המשתנה העיקרי ברבעון הרביעי עתיד להיות ההפרשה לחובות מסופקים. משיחת הוועידה עם ההנהלה הסיקו ב-HSBC, כי ההפרשה ברבעון השלישי היתה נמוכה מן הרגיל וצפויה לגדול שוב כבר ברבעון הנוכחי. ב-HSBC חוזים, כי שיעור ההפרשה מהתיק יגיע כעת ל-0.77% לעומת, 0.8%, כלומר - 0.51% ברבעון הרביעי של השנה.



2006 עתידה להיות שנה מעניינת, חוזים ב-HSBC. לאומי, הם מזכירים, מכר את כל הקרנות - מכירות שיירשמו במחצית הראשונה של 2006 ואשר היקפן עומד כיום על 3.033 מיליארד דולר. ערכן של אלו בספרי הבנק לא נחשף לגמרי, אך בבנק ההשקעות העולמי מעריכים אותן ב-250 מיליון שקל, כך שרווח ההון הצפוי לו בתקופה זו הוא כ-2.78 מיליארד שקל.



עוד הם מציינים, כי על לאומי למכור שניים מהקונגלומרטים שלו - מגדל ואפריקה ישראל. את אפריקה ישראל עליו למכור לפני תום ספטמבר 2006, על אף שזמן נוסף יינתן לבנק אם ימכור 10% ממגדל עד למארס 2007 ו-10% נוספים ממנה עד מארס 2008. עבור האחזקות במגדל ובאפריקה צפוי לאומי לקבל עוד 2.54 מיליארד שקל, כך שיפיק רווח הון של 1.7 מיליארד שקל וכך שרווחי ההון במחצית זו יגיעו לגובה של 4.488 מיליארד שקל.



ב-HSBC מתייחסים גם לחלק הבעייתי יותר במכירת נכסי הבנק - תעשיית הקרנות של הבנק אמורה להניב לו בשנה כ-650 מיליון שקל בשורת ההכנסות וכ-50% מכך יילכו לאיבוד עם מכירתן. מצד שני, הם מדגישים, 250 עובדי קרנות הבנק עתידים לעזוב את קבוצת לאומי, מה שטומן בחובו חיסכון בהוצאות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully