וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגת ה-G7: קריאה לסין להמשיך לנייד את היואן; ניסיונות להפיח חיים בשיחות הסחר העולמי

סוכנויות הידיעות

4.12.2005 / 10:01

כך נמסר בהודעה לעיתונות שפירסמו שרי האוצר וראשי הבנקים של המדינות המתועשות בתום פגישתם בלונדון בסוף השבוע; המנהיגים שבו ואישרו כי תנודתיות יתר בשערי המטבע - לא מועילה לצמיחה



המדינות המתועשות (G7) הגבירו אתמול את לחצן על סין לאמץ מדיניות מטבע גמישה יותר. בהודעה לעיתונות, שפירסמו שרי האוצר וראשי הבנקים המרכזיים של מדינות ה-G7 בתום פגישתם בלונדון בסוף השבוע, הם קראו לסין להמשיך להרחיב את ניוד המטבע הסיני - היואן. "אנו צופים כי המשך הגברת הגמישות במערכת המטבע של סין תסייע לתפקודה ויציבותה של הכלכלה העולמית ומערכת המטבע הבינלאומית", נאמר בהודעה.



מדינות ה-G7 שבו ואישרו כי תנודות שערי מטבע צריכות לשקף את נתוני היסוד הכלכליים, וכי תנודתיות יתר ושינויים לא מסודרים בשערי המטבע, אינם מועילים לצמיחה. "אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר שערי המטבע ולשתף פעולה כנדרש", אמרו.



הקריאה לניוד היואן על ידי סין באה כהפתעה, משום שההערכות היו כי מדינות ה-G7 יאמצו גישה מתונה יותר כלפי סין בסוגייה זו. זאת, לאחר שבחודש יולי ביצעה סין ייסוף של 2.1% בערך היואן מול הדולר, והחליפה את קיבוע המטבע המקומי לדולר בקיבועו לסל של שמונה מטבעות.



במקביל, ביקשו שרי האוצר של ה-G7 להפיח חיים בשיחות הסחר העולמיות לקראת סבב השיחות הבא של ארגון סחר העולמי (WTO) שייפתח בעוד פחות מ-10 ימים בהונג קונג. כמו בסבבי השיחות הכושלים הקודמים בקנקון ובדוחא, במוקד הדיונים צפויות לעמוד הצעות להורדת מכסים על מוצרים, במסגרת הליברליזציה של הסחר העולמי.



"אנו רוצים לעשות ככל שיידרש בשלב זה. מדובר בסוגייה של 300 מיליארד דולר", אמר שר האוצר של בריטניה, גורדון בראון, אשר שימש כיו"ר פסגת ה-G7, בה השתתפו גם נציגי רוסיה, ברזיל, סין והודו.



"השלמת סבב שיחות הסחר של דוחא עד סוף שנת 2006, חיונית להגברת הצמיחה העולמית ולצמצום העוני", נאמר בהודעת הסיכון של פסגת ה-G7.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully