וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים ממשיכים לתדלק את המדדים: המעו"ף עולה ב-0.5%; לאומי מתחזקת ב-1.1% בעקבות המלצה של HSBC

שרון שפורר

4.12.2005 / 17:41

אלקטרה נדל"ן מוסיפה 4% בעקבות ההודעה על רווח ההון ממכירת בניין בסיטי של לונדון; הפניקס עולה ב-0.6% על רקע אופציה ל-20% מאמחל של יוסי מימן



שבוע המסחר בתל אביב ממשיך להתנהל במגמה חיובית, כאשר המדדים קרובים מאי פעם לרמת ה-800 נקודות ומעפילים לשיאים חדשים. למרות שהורידו הילוך לאחר פתיחה בעליות של אחוז, המדדים עדיין מפגינים עצמה בעליה של כחצי אחוז.



מדד המעו"ף עולה ב-0.5% לרמה של 788 נקודות, מדד תל אביב 100 מוסיף שיעור זהה לרמה של 795 נקודות והתל טק מוסיף 0.8%. המחזור מסתכם ב-290 מיליון שקל.



הפתיחה החיובית היא בהמשך לסוף השבוע החיובי שעבר על בורסות ניו יורק. מדד נאסד"ק העפיל ביום שישי האחרון לרמת שיא של ארבע חודשים וחצי. באופן מסורתי מתאפיין חודש דצמבר בעליות שערים ופעילים בשוק ההון מעריכים כי גם הבחירות שבפתח לא יקלקלו את הסטטיסטיקה.



למגמה החיובית צפויות לתרום גם הערכות הבנקים. כלכלני בנק הפועלים העריכו בסוף השבוע, כי למגמה החיובית בשוק עתידים לתרום הדו"חות הכספיים הטובים שפירסמו מרבית החברות הגדולות. עונת הדו"חות הכספיים הסתיימה באופן רשמי בשבוע שעבר, וכעת נותר לפעילים לבחון את המספרים לעומק, לנתח, ולהחליט אם עדיין כדאי לקנות מניות.



מניית עולה ב-2%, על רקע מחירי השיא אליהן העפילו מניות החברה הנסחרות בנאסד"ק. מניית טבע נמצאת בפער ארביטראז' חיובי של 2.5%. גם מניית יצרנית מערכות הסליקה מתחזקת ב-2.5%, לאחר שבשבוע שעבר דיווחה על קבלת חוזה ראשוני ומבטיח במקסיקו.



מניית נהנית מרוח גבית של HSBC ועולה ב-1.1%. HSBC ממשיך להעניק המלצת תשואת יתר ללאומי, במחיר יעד של בין 23.8 שקל ל-27.8 שקל. זאת, לעומת מחיר פתיחה של 16.6 שקל הבוקר. עדכון ההמלצה הוא על רקע הדו"חות הטובים שפירסם הבנק בשבוע שעבר, תוך ירידה משמעותית בהפרשות לחובות מסופקים וגידול של 5.4% ברווח הנקי לאור גידול בהכנסות.



מניות הבנקים האחרים מתדלקות אף הן את מסע הטיפוס של הבורסה, כאשר מתחזקת ב-0.7% ו מוסיפה 1%.



מניית מתחזקת ב-0.6% על רקע עסקה, במסגרתה רכשה חברת הביטוח אופציה לקצת פחות מ-20% ממניות אמחל, שבבעלות אמפל. אמחל מקימה דיור מוגן בשם "עד 120" ולשם כך קיבלה מהפניקס הלוואה בהיקף של 12.5 מיליון דולר. האופציה ניתנה לתקופה של 4 שנים בתמורה ל-6 מיליון דולר.

מוסיפה 1.2% על רקע עסקת השבחת המסוקים בבולגריה, בהיקף של 70 מיליון דולר. העסקה תבוצע על פני שלוש שנים במשותף עם התעשייה הצבאית הבולגרית, במסגרתה יושבחו 18 מסוקים.



מוסיפה 0.5% בתגובה לידיעה כי החברה תיהנה מרווח הון של 16 מליון שקל ממכירת מניות אורפק בהצעת המכר בלונדון. כמו כן, גרנית תיהנה מדיבידנד של 4.7 מיליון שקל שאורפק החליטה לחלק סמוך להנפקתה ב-AIM.



מבין ההודעות השוטפות, בולטת אלקטרה נדל"ן, שמטפסת ב-4% בתגובה למימוש של בניין בסיטי של לונדון תמורת 152 מיליון שקל. אלקטרה נדל"ן תרשום על המימוש רווח הון של 16 מיליון שקל ברבעון הרביעי של השנה.



ליטו גרופ שבשליטת דורון שורר וצפריר בכנר מוסיפה כ-4% בתגובה לידיעה על שלוש עסקאות חדשות, שתיים מהן ברומניה: החברה תרכוש חווה חקלאית ושני מפעלים לייצור מיניבוסים ומובילים בקרור ברומניה ובנוסף, מגרש לבניה בבלגרד. היקף העסקות כ-3.7 מיליון יורו.



עולה ב-1.2% בתגובה להודעת החברה על השקת 3 קוטלי עשבים חדשים לשוק התירס בארה"ב, כאשר היקף המכירות של המוצר הראשון, אצטוכלור, מוערך בכ-200 מיליון דולר.



נסיים עם שהודיעה על רכישת 10 דונם בדאון טאון לוס אנג'לס, תמורת 37 מיליון דולר. המניה מגיבה בירידה דווקא, בשיעור של 0.3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully