וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרל אייקאן יגיש הצעת רכש עוינת של 1.2 מיליארד דולר למפעילת המלונות ואתרי הנופש פיירמונט

TheMarker

4.12.2005 / 8:24

פיירמונט הקנדית תפעיל את מלון פלאזה של יצחק תשובה בניו יורק, עם פתיחתו ב-2007; המשקיע המיליארדר אמר כי יש למזג את פיירמונט בחברה גדולה יותר



המשקיע המיליארדר קרל אייקאן, מתכנן להגיש הצעת רכש עוינת בסך 1.19 מיליארד דולר לרכישת השליטה במפעילת המלונות ואתרי הנופש הקנדית פיירמונט הוטלס אנד ריזורטס (סימול FHR), אשר צפויה להפעיל את מלון פלאזה של יצחק תשובה בניו יורק, עם פתיחתו ב-2007.



אייקאן, אשר כבר מחזיק בנתח של 9.3% ממניות פיירמונט, מעוניין לרכוש עד 29.6 מיליון מניות של החברה במחיר של 40 דולר המניה, ולהגדיל בכך את הנתח שלו בחברה ל-51%.



אייקאן אמר שלשום, כי פיירמונט - המחזיקה ומפעילה 88 מלונות - צריכה להימכר לרשת גדולה יותר אשר תוכל לנצל באופן טוב יותר את גודלה.



אייקאן גייס בשנה שעברה 1.6 מיליארד דולר משתי קרנות גידור, במסגרת מה שהוא מכנה "השקעה פעילה", שמשמעה הפעלת לחץ על חברות אשר ביצועיהן מדשדשים, לפעול לשיפור שווי מניותיהן. בין יעדיו של אייקאן בתחום זה לאחרונה, היו טיים וורנר ובלוקבאסטר.



בחודש שעבר הגיעה פיירמונט להסכם עם חברת אלעד נכסים של יצחק תשובה להפעלת מלון פלאזה יורק עם פתיחתו ב-2007. תשובה רכש את המלון בשנה שעברה ב-675 מיליון דולר מידי הנסיך הסעודי אלווליד בן-טלאל, ואמר כי בכוונתו להשקיע 350 מיליון דולר בחידושו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully