וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזהרות של עיריית תל אביב התקבלו: עורכי הדין ייאלצו לחכות לשכר הטרחה

עודד ארבל

4.12.2005 / 10:19

העירייה - שחויבה בתשלום 10 מיליון שקל ל-3 עורכי דין - טענה שהדבר יגרום לפגיעה באוכלוסיות חלשות; בית המשפט העליון: הציבור יינזק מקיצוץ התקציב



כ-10 מיליון שקל - זה הסכום שלפני שלושה חודשים חייבה שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, דרורה פלפל, את עיריית תל אביב לשלם לעורכי הדין ידידיה גורן, שולה סלונימסקי ושושי בר. מדובר בשכרם בגין שירותי גביית חובות שהעניקו לעירייה במשך שנים רבות ועד לפני חמש שנים.



עתה, נראה כי השלושה ייאלצו להמתין זמן לא ידוע עד לקבלת מלוא הסכום שנפסק להם. זאת לאחר שבית המשפט העליון קיבל בשבוע שעבר את טענת העירייה שלפיה תשלום מלוא הסכום ייאלץ אותה לפגוע באוכלוסיות חלשות, והורה על עיכוב מחצית מהתשלומים שנפסקו להם.



בפסק דינה מתחה השופטת פלפל ביקורת על התנהלות העירייה בפרשה. היא קבעה, כי משמיעת העדויות ועיון במסמכים עולה תמונה קשה של הפקרות בניהול אגף הגבייה: "קשה להאמין כיצד יכול מוסד ציבורי שאמון על ביצוע עבודתו לטובת הציבור לנהוג בזבזנות והפקרות בכספיו וביחס בלתי הוגן ומזלזל כלפי מי ששירת אותו במשך תקופה כה ארוכה", כתבה.



הבקשה לעיכוב ביצוע שהוגשה לשופטת פלפל מטעם העירייה התקבלה באופן חלקי, כך שהשופטת הורתה על עיכוב 25% מסך כל התשלומים בפסק הדין. החלטת השופטת נומקה בקיצוץ האפשרי בתקציב העירייה שייגרם עקב הצורך לשלם סכום כסף כה גדול לשלושה. ואולם לפי קביעת השופטת, את יתרת הסכום יש לשלם באופן מיידי.



העירייה לא ויתרה והגישה ערעור על פסק הדין לביהמ"ש העליון, ובו ביקשה להורות גם על עיכוב ביצוע פסק הדין. לטענת העירייה, תשלום מלוא הסכום יביא לנזק עצום ובלתי הפיך לתושבי העיר, מכיוון שהסעיף היחיד בו ניתן לקצץ בתקציב הוא בשירותי החינוך והרווחה. כמו כן טענה העירייה לעניין עיכוב ביצוע פסק הדין כי עורכי הדין סגרו בינתיים את משרדיהם והם נמצאים במצב כלכלי קשה, ועל כן קיים ספק אם יוכלו להשיב את הכספים שנפסקו להם אם יתקבל הערעור שהגישה העירייה.



בית המשפט העליון קבע כי העירייה לא הצליחה להוכיח כי השלושה נמצאים במצב כלכלי קשה במיוחד או נתונים בחובות. עם זאת, בית המשפט הוסיף כי מכיוון שהפרקליטים סגרו את משרדיהם ומכיוון שמדובר בסכום גבוה מאוד, קיים חשש כי עד למתן החלטה בערעור ישתמשו השלושה בחלק מן הסכום באופן שיקשה על העירייה להשיבו.



בית המשפט הוסיף, כי לא ניתן אף להתעלם מהנזק שעלול להיגרם לעירייה ולציבור שהיא משרתת מביצועו המיידי של פסק הדין, בעיקר כתוצאה מהקיצוץ בתקציב החינוך והרווחה.



לאור כל האמור, סיכם בית המשפט, יש לקבל את הבקשה באופן חלקי ולעכב מחצית מהתשלומים שנפסקו לשלושה.



ע"א 9784/05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully