וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום מפסיקה את מבצע 1+1 מוקדם מהצפוי: אין בו עוד כדאיות עסקית

ערן גבאי

4.12.2005 / 7:17

ל-TheMarker נודע כי בחברה החליטו שהמבצע, שעלותו כ-60-50 מיליון שקל, כבר יצר את ההשפעה השיווקית שקיוו לה, וכי כל יום נוסף גורר מחירי סבסוד והפסד שאין בהם עוד כדאיות כלכלית



סלקום החליטה לסיים את המבצע למכירת מכשיר שני חינם מוקדם משציפתה - שבועיים לאחר שהחל. ל-TheMarker נודע כי בחברה החליטו שהמבצע, שעלותו כ-60-50 מיליון שקל, כבר יצר את ההשפעה השיווקית שקיוו לה, וכי כל יום נוסף שהמבצע נמשך גורר מחירי סבסוד והפסד שאין בהם עוד כדאיות כלכלית. במסגרת החלטה זו הודיעה סלקום בשבוע האחרון לכל ספקי המכשירים שלה - סמסונג, נוקיה, מוטורולה, סוני אריקסון ו-I-mate - על סיום האפשרות להזמנת מכשירים נוספים במסגרת המבצע החל ב-7 בדצמבר - זאת על אף שהכוונה הראשונית היתה להמשיך במבצע עד סוף השנה.



בסלקום דיווחו בשבוע האחרון על מכירה של 40 אלף מכשירים במסגרת המבצע, מהם כ-20 אלף על ידי מנויים חדשים שנוספו לחברה בטווח של שבועיים. בהיעדר סמנכ"ל שיווק לסלקום, החליט המנכ"ל עמוס שפירא לבדו על המהלך המכירתי רחב ההיקף, כמו גם על קיצור המבצע. שפירא, שכבר מיומו הראשון האמין הרבה פחות מקודמו ב-i-mode שהוצג בפניו כמנוע הצמיחה העיקרי, החליט להוריד פרופיל בכל הקשור לפעילות מותג התוכן החדש וביקש להעביר מסר חד ומהיר בהרבה לשוק. אם ה-i-mode השיג 30 אלף מנויים בתוך חודשיים, הרי שהמבצע של שפירא גייס 20 אלף מנויים חדשים בשבועיים.



שלושת מפעילי הסלולר יצאו בתקופה האחרונה במבצעי שיווק מכשירים אגרסיוויים, ואולם מבצע ה-1+1 של סלקום היה האגרסיווי ביותר, מאחר שלהבדיל מפרטנר ופלאפון, הצומחות בקצבי גיוס של כ-70 אלף מנויים ברבעון, סלקום נחבטה ברבעונים האחרונים עם גיוס המנויים הנמוך בענף ועמדה לאבד את הבכורה לפרטנר כחברת הסלולר הגדולה בישראל. מסלקום נמסר בתגובה: "המבצע תוכנן מראש לכמות מסוימת ועל פי תקציב מסוים, כפי שעושה כל חברה מסודרת. החברה הודיעה מראש שהמבצע יימשך עד סוף השנה או גמר המלאי. לאור ההצלחה הגדולה של המבצע ייתכן שהוא יסתיים לפני תום השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully