וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזם אבי שילה: "הקרנות כאן מתייחסות אליך כאל מי שבא לקנות אוטו - כל הזמן מוצאים לך בעיות"

גליה ימיני

4.12.2005 / 10:45

אחרי ששינה את שמו כדי לגייס משקיעים מארה"ב וראה את החברות שלו מאבדות את האופי הישראלי בגלל משקיעים זרים, מנסה שילה לקחת את המושכות לידיים בסטארט-אפ רביעי





ביוני 2005 שילה ואסיפוב חברו שוב יחדיו, והקימו את Dimensions Secured. אליהם הצטרף כמייסד גם אלי קרן, עד לאחרונה סמנכ"ל מכירות של חברת התוכנה אלדין. המשקיע הראשון אליו פנו היה ישראל אדיר, הבעלים של RDT. "אמרתי לו ששלוש פעמים הקמתי חברות שהמשקיעים לקחו לי מהידיים, והפעם זה לא יקרה", מספר שילה. אדיר קיבל, הביא איתו עוד שלושה משקיעים - יאיר גולדפינגר, נועם דננברג, ושמואל בוצ'ינסקי - ארבעת המשקיעים מחזיקים יחדיו ב-30% ממניות החברה - והם השקיעו יחדיו כחצי מיליון דולר. "החלטנו המייסדים להישאר בעלי השליטה", אומר שילה. "בדרך כלל משקיעים מיד רוצים 51% וזה ממש לא נכון בשלב שבו הכל מתהווה ומשתנה בחברה. זה שלב של החלטות קריטיות, ודירקטוריון בדרך כלל מאוד מאט הליך קבלת החלטות".



הרעיון של החברה מתבסס על כך שיש האקרים שיודעים לפרוץ את קוד המקור של תוכנות ארגוניות וצרכניות הנמכרות ומופצות באינטרנט. קוד המקור הוא בעצם ליבת התוכנה, הפטנט הרשום של בעליה, שם נמצאות זכויות היוצרים - ויש האקרים שיודעים לגלות את הקוד הזה בהנדסה הפוכה שלו, ולשחרר אותו לאוויר העולם. הפטנט של Secured Dimensions הוא פתרון שבו הם "מחוררים" את קוד המקור בכמה פונקציות קריטיות שלו, ומעבירים אותו בנקודות החירור טרנספורמציה מסוימת המאפשרת הצפנה של החלקים האלה. זה אמור להיות מחסום בלתי עביר בפני ההאקר. קהל היעד הן יצרניות תוכנה הרוצות להשקיע קצת יותר בהגנה על קוד המקור שלהן. לחברה יש כיום חמש חברות המשתמשות במוצר: אורטוקרט, נובה, קונקריטק, ויזטק, ואפלייד סיסטם אינג'נרינג. החלום שלהם זה להגיע למיקרוסופט. בינתיים הם הציגו את המוצר ליו"ר מיקרוסופט ישראל, אריה סקופ, שהתרשם מאוד מהצורך במוצר.



ניסיון העבר לא מרתיע את שילה. "הכסף הגדול נמצא בארה"ב. לא כאן. כאן הקרנות מתייחסות אליך כמו מישהו שבא לקנות ממך אוטו - כל הזמן מוצאים לך בעיות ואומרים לך כמה האוטו גרוע כדי שתסכים לקבל מחיר נמוך". ומה לגבי איבוד העצמאות שוב עם כניסת משקיעים אמריקניים? "החברה צריכה את הכסף, ואין ברירה. אבל אני מאמין שהפעם לא נסכים למה שהיה בעבר, הפעם נהיה הרבה יותר ישירים בדרישות שלנו לחופש פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully