וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ שומריה יפונה לטובת מפוני הרצועה; כל משפחה תקבל מהמדינה 1.75 מיליון שקל

מירב ארלוזורוב

4.12.2005 / 7:13

ועדת החריגים לענייני התנתקות אישרה ל-13 המשפחות שיתפנו פיצוי לפי עקרונות הפיצוי למפוני עזה; ראש מינהלת סל"ע, יונתן בשיא: "התשלום למשפחות שומריה סביר, מכיוון שהוא חצי ממה ששילמנו למשפחות המפונים מעזה"



עלות ההתנתקות מעזה מתקרבת ל-9 מיליארד שקל: ועדת החריגים לענייני ההתנתקות אישרה באחרונה החלטה חריגה - להחיל את התקדים של מפוני עזה על ישראלים בתוך תחומי הקו הירוק. מדובר בתשלום שתעביר המדינה לחברי קיבוץ שומריה שבנגב, תמורת פינויו.



שומריה, המונה 13 משפחות, הוא קיבוץ במשבר. בקיבוץ קיימת תשתית של בתים וחקלאות, ולכן במינהלת ההתנתקות, סל"ע, סבורים כי הוא יכול לשמש פתרון דיור לחלק ממפוני היישוב עצמונה שפונה מחבל עזה. המינהלת ממשיכה לעסוק במציאת פתרונות דיור - זמניים וקבועים - ל-8,000 המשפחות שפונו מעזה באוגוסט.



מינהלת סל"ע ניהלה מו"מ עם 13 המשפחות בשומריה על נטישת הקיבוץ ומעבר לקיבוץ דביר. בסיומו של המו"מ נקבע כי 13 המשפחות יקבלו פיצוי לפי אותם עקרונות שהובטחו למפונים מעזה.



על פי ההצעה, כל אחת מ-13 המשפחות תקבל 40 אלף דולר בעבור מגרש מפותח בהרחבה הקהילתית של קיבוץ דביר הסמוך, 300 אלף דולר פיצויים, שכר דירה של 450 דולר לחודש במשך 18 חודש (8,100 דולר בסך הכל), שישה חודשי הסתגלות בסכום של 86 אלף שקל, וסיוע בהעברת תכולת הדירה בסכום של 17 אלף שקל. בסך הכל תקבל כל משפחה בשומריה 1.75 מיליון שקל - 23 מיליון שקל לכל המשפחות יחדיו.



הטיפול של מינהלת סל"ע ביישוב המפונים ממשיך ללא מסגרת תקציבית, תחת הסעיף בחוק פינוי-פיצוי שאיפשר הוצאות מיוחדות לשם יישוב מפוני עזה יחד, כקהילות שלמות. מאז החל השימוש בסעיף גדלה עלות ההתנתקות בכמיליארד שקל, ועברה את ה-8.6 מיליארד שקל. ההערכה היא שהעלות הסופית תהיה יותר מ-9 מיליארד שקל.



ראש מינהלת סל"ע, יונתן בשיא, אמר בתגובה כי התשלום למשפחות שומריה סביר, מכיוון שהוא "חצי ממה ששילמנו למשפחות המפונים מעזה. ניהלנו מו"מ עם המשפחות, ביקשנו מהם להתפנות בדחיפות באמצע שנת הלימודים, כדי שנוכל ליישב במקום את משפחות עצמונה. הצענו להם 300 אלף דולר למשפחה, והם סירבו. אחר כך הם חזרו אלינו, וביקשו שנוסיף את עלות המגרש בקיבוץ דביר הסמוך - והסכמנו. מאוד חשוב שהמדינה תגמור את סאגת התנתקות בסדר, כדי להבטיח שהתנתקות לא תהיה אירוע חד פעמי. הדרך היחידה להבטיח זאת היא בכסף", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully