וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד החברות הציבוריות נגד אימוץ כללי התקינה הבינלאומית: יפגע בענף הבנייה

אסף רותם

4.12.2005 / 14:54

גד סואן מנכ"ל איגוד החברות: "בישראל נהוג לרשום כהכנסה דירות שנמכרו טרם סיום הבנייה בעוד שבחו"ל - רק כשהבניין גמור; זה ישפיע על תשואת החברות ורווחיהן בדו"חות"



באיגוד החברות הציבוריות ממשיכים בקו נגד אימוץ גורף ומהיר של כללי התקינה החשבונאית הבינלאומית, עליהם הכריזה באחרונה רשות ניירות ערך.



לדברי מנכ"ל איגוד החברות, גד סואן, חלק מענפי המשק נמצאים בסביבה עסקית שונה מזו שבחו"ל והחלת התקנים הבינלאומיים עליהם, עלולה לשנות כליל את הדיווח הכספי שלהם ואף לעוותו. "ענף הבנייה והקבלנות מדווח לפי תקנים שנוצרו אצלנו והותאמו לסביבה העסקית המקומית", מסביר סואן. "תקנים אלו לגבי קבלנים בונים ומבצעים, אינם קיימים בחו"ל. בישראל נהוג למכור דירות במהלך הבנייה ולפעמים עוד בטרם החלה הבנייה ולרשום את המכירה כהכנסה; בחו"ל - רק כשהבנין גמור, מה שישפיע על תשואת החברות ורווחיהן בדו"חות".

באיגוד החברות הציבוריות מציינים כי מתוך כ-60 תקנים בינלאומיים, תורגמו ופורסמו עד כה רק תקנים בודדים. יתר התקנים יתורגמו עד סוף שנת 2007, כאשר מועד החלתם בישראל הוא תחילת שנת 2008. רשות ניירות ערך פנתה בימים אלה לחברות הציבוריות, לבחינת האפשרות ליישום וולונטרי מוקדם של התקנים הבינלאומיים בדיווח הכספי שלהם. לדברי סואן, ישום התקנים הבינלאומיים מצריך היערכות מורכבת ודורש משאבים. "קיימות חברות גדולות, בעלות פעילות מורכבת, שהיערכותן תדרוש זמן. המעבר לתקינה בינלאומית צריך לחלחל בכל מערכת הכספים והחשבות".

סואן קורא לרשות לניירות ערך ולמוסד לתקינה חשבונאית למצוא פתרונות בשיתוף איגוד החברות הציבוריות, אשר יתאימו לסביבה העסקית הישראלית. "אם הנושא לא יטופל במהירות, עלולות החברות למצוא את עצמן במצב מורכב ומסובך בראשית 2008", הוא מזהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully