וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועה בשוק האמנות בארה"ב: מתחילת השנה זינקו מחירי היצירות ב-40% לשיא של כל הזמנים

סוכנויות הידיעות

4.12.2005 / 15:02

כך דיווח ה"פייננשל טיימס"; מנהלי קרנות גידור משקיעים סכומי עתק באמנות עכשווית; מומחים מזהירים מפני שחזור פקיעת בועת האמנות האימפרסיוניסטיות של תחילת שנות ה-90



מחירי יצירות האמנות בארה"ב זינקו השנה ב-40% לשיאים חדשים. כך דיווח העיתון "פייננשל טיימס". מדד מחירי האמנות בארה"ב של חברת Artprice.com, העוקבת אחרי מחירי יצירות אמנות הנמכרים במכירות פומביות ברחבי העולם, עלה בסוף נובמבר לרמה של 133. זאת, לעומת רמה של 100 בשנת 1990 - אז נוסד המדד - שחצה את רף ה-100 בחודש יוני השנה.



עיקר הגאות נרשמת בשוק יצירות האמנות העכשוויות, על רקע השקעות גדולות ביצירות אלו מצד אספנים - ובכלל זה - כסף רב שמזרימים לתחום מנהלי קרנות גידור וחברות נדל"ן.



בחודש שעבר, זכתה יצירת אמנות עכשווית להימכר במחיר שיא של כל הזמנים במכירה פומבית בניו יורק. המיליארדר האמריקאי אלי ברואד, מייסד סאן אמריקה, רכש את הפסל "Cubi XXVIII" של האמן האמריקאי דייויד סמית', תמורת 23.8 מיליון דולר.



מומחים רבים מזהירים מפני בועה בשוק האמנות העכשווית, בטענה כי סופה לקרוס, בדומה לפקיעת הבועה בשוק האמנות האימפרסיוניסטית. זו הגיעה לשיאה בשנת 1990, לאחר שאספנים יפאנים השקיעו סכומי עתק ביצירות אמנות אימפרסיוניסטיות, בעקבות הזינוק במחירי הנדל"ן ביפאן.



גם בבריטניה, מחירי יצירות האמנות שוברים שיאים הודות לגאות בשוק האמנות העכשווית. מדד מחירי האמנות בבריטניה של Artprice.com - שאף הוא נוסד בשנת 1990 ברמה של 100 - הגיע בחודש שעבר לרמה של 120.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully