וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חברות בדיקות התוכנה נסחרות בחסר? טסקום וטסנת יוצאות לביי-בק

שלומי גולובינסקי

4.12.2005 / 15:08

טסקום הודיעה לבורסה כי תמשיך ברכישה עצמית של מניותיה בתנאי שהמחיר לא יעלה על 10 שקלים; טסנת הודיעה כי תרכוש מהציבור מניות בשווי של עד מיליון וחצי שקל; האם טסקום וטסנת אכן זולות?



נראה כי מנהלי חברות בדיקות התוכנה הנסחרות בתל אביב סבורים שמניותיהם זולות מדי. כל כך זולות, עד שכדאי, אפילו מומלץ, לרכוש אותן מהציבור. ראשונה הייתה טסקום, החברה שבשליטת עופר אלבק. בשבוע שעבר היא הודיעה לבורסה כי דירקטוריון החברה החליט להאריך את משך תקופת ביצוע רכישה עצמית של מניות החברה על-ידי החברה, עד ליום 31 במארס 2006, ובתנאי, שמחיר מניה רגילה ברכישה העצמית לא יעלה על 10 שקל למניה. כיום נסחרת כל מניה של טסקום ב-7.5 שקל (והיום היא יורדת ב-3.5%).



היום היה זה תורה של טסנת להודיע, כי הדירקטוריון הסמיך את החברה לרכוש בחזרה מהציבור מניות בשווי של עד מיליון וחצי שקל, לתקופה של שנה. למרות הסכום הנמוך יחסית של טסנת, הרי שעל פי שווי השוק הנוכחי של החברה מדובר בכ-2.5% ממניותיה.



האם טסקום וטסנת אכן זולות? את תשעת החודשים הראשונים של 2005 סיימה טסנת עם הכנסות של 61 מיליון שקל (צמיחה של 7%) רווח תפעולי של 5 מיליון שקל (גידול של 7%) ורווח נקי של 3 מיליון שקל - ללא שינוי מהותי מהרווח שנצבר בתקופה המקבילה אשתקד. תזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת היה דווקא נמוך מהרווח - ועמד מתחילת השנה על מיליון שקל.



טסקום לעומתה חברה גדולה בהרבה, אבל רווחית פחות. את תשעת החודשים הראשונים של 2005 סיימה טסקום עם הכנסות של 154 מיליון שקל (ירידה זעירה מאשתקד) רווח תפעולי של 4.6 מיליון שקל (מחצית מהרווח התפעולי אשתקד) ורווח נקי מצומק של 790 אלף שקל - לא משהו לרוץ ולספר עליו לחבר'ה. אשתקד רשמה טסקום רווח נקי של 6.3 מיליון שקל. גם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ירד והסתכם ב-7.8 מיליון שקל מתחילת השנה, לעומת יותר מ-10 מיליון שקל בתקופה המקבילה.



שווי השוק של טסקום עומד על 123 מיליון שקל בעוד השווי של טסנת מגרד את ה-60 מיליון שקל מלמטה. שתי המניות טיפסו ב-12% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully