וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיווידנד של שמעיהו רייכמן באספן בנייה ונדל"ן: מבקש דמי ניהול בהיקף של 1.2 מיליון שקל לשנה

עומר שרביט

4.12.2005 / 15:38

אספן הפסידה בשלוש וחצי השנים האחרונות כ-95 מיליון שקל; רייכמן מבקש לקבע את דמי הניהול רטרואקטיווית לאחר שרכש את השליטה בחברה ביולי השנה



שמעיהו רייכמן לא מתרגש ממצבה הקשה של שבשליטתו. רייכמן רכש את השליטה בחברה הכושלת - 28% - תמורת 40 מיליון שקל בחודש יולי השנה, באמצעות סקייווארדס השקעות. רייכמן הוא בעל המניות הגדול ביותר בשותפות המוגבלת שרכשה את השליטה בחברה, ובנוסף הוא מכהן כיו"ר החברה.



נוכח הפסד של 15 מיליון שקל מתחילת השנה והפסדים של 80 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות, קשה להניח של שרייכמן יראה החזר כלשהו על השקעתו בחברה. כעת, רייכמן מבקש למשוך את הדיווידנד הסמוי שלו באספן: החברה הודיעה על עסקת בעלי עניין, במסגרתה רייכמן יקבל דמי ניהול שנתיים בהיקף של 480 אלף שקל.



חליבת החברה לא מסתכמת בכך. רייכמן מבקש לאשר לו גם דמי ניהול בהיקף של 720 אלף שקל, מהחברה הבת אספן נדל"ן. החברה הבת הפסידה בסיכום השנתיים האחרונות מעל שני מיליון שקל כך שגם בה נראה כי דמי הניהול נראים מוגזמים.



לפיכך, נראה כי רייכמן מבקש לקבע לעצמו דמי ניהול בהיקף כולל של 1.2 מיליון שקל לשנה, למרות שעדיין לא הראה יכולות ניהוליות המצדיקות את ההטבה החריגה. דמי הניהול בהיקף חודשי של 40 אלף שקל, ישולמו לריימן רטרואקטיבית כבר מחודש אוגוסט, מהדקה הראשונה בה הוא בעל נהשליטה בחברה.



אישור העסקה ידרוש אישור של שליש מבעלי המניות שאינם בעלי עניין וכוללת גם את החלפתו של יצחק סוארי בצבי יוכמן - סעיף שלא יצריך רוב מיוחד. לצד רייכמן, שותפים נוספים בגרעין השליטה באמצעות סקייווארדס, (המחזיקה ב-37% מאספן), נמצאים גם אודי אמיר מוורלדגרופ ורוני צארום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully