וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל תכלית דיסקונט: "צמודי המדד לטווח בינוני יהפכו ב-2006 למעניינים"; חוזה כי האינפלציה תגיע ב-2006 ל-3%

שרון שפורר

4.12.2005 / 16:48

לדברי איל סגל, העלאת הריבית האחרונה מאותתת כי הנגיד ימשיך לשמור על הדולר שלא יחצה את רמת ה-4.8 שקלים; "האפיק השקלי לטווח ארוך יהפוך למסוכן מדי"



"צמודי המדד לטווח בינוני יהפכו למעניינים בשנת 2006, ואילו האפיק השקלי לטווח ארוך יהפוך למסוכן מדי ביחס לפוטנציאל הרווח אשר גלום בו". כך אומר מנכ"ל תכלית דיסקונט ומנכ"ל משותף בתכלית תעודות סל, איל סגל, בהתייחסו להעלאת ריבית בנק ישראל ב-0.5% לרמה של 4.5%.



העלאת הריבית האחרונה על ידי נגיד בנק ישראל מעידה, לדברי סגל, כי עוצמת התחזקות הדולר לא נעלמה מעיניו של נגיד הבנק סטנלי פישר. המהלך, אשר הפתיע את שוק ההון, שציפה ברובו להעלאה של 0.25%, נבע מהחשש שהיעדר פער ריביות מספק בין הדולר לשקל עשוי לגרום למהלך של פיחות, שיערער את היציבות הפיננסית ויגרום לאינפלציה שתחרוג מיעדי הבנק המרכזי.



העלאת ריבית זו מאותתת, להערכתו של סגל, כי הנגיד ימשיך לשמור על הדולר מרוסן כך שלא יחצה את רף ה-4.8 שקלים - דבר אשר יוביל לפיחות של לא יותר מ-3%-4% במהלך השנה הקרובה. האינפלציה, שתושפע מהפיחות המתון ומהמשך התאוששות המשק, הבאה לידי ביטוי בהמשך הירידה באבטלה ובגידול בצריכה, תהיה, להערכתו של סגל, בשיעור של כ-3% בשנת 2006.



ההגנה מאינפלציה, לצד סיכוי נמוך להעלאת ריבית בטווח הקרוב, יביאו את האג"ח הצמוד לטווח בינוני להיות השקעה מעניינת. לעומת זאת, עליית התשואות באיגרות החוב לטווח ארוך בארה"ב, במידה שתתרחש, תפגע באופן מיידי באפיק השקלי.



בנוסף על היציבות הצפויה בשוק הכסף, אומר סגל, המשך הקיטון בגיוסים על ידי הממשלה, שנובע משליטה בהוצאות הממשלה מחד, ומגידול בהכנסות ממסים מאידך, הופך את איגרות החוב הקונצרניות לאטרקטיוויות בשל פוטנציאל צימצום המרווחים בינן לבין איגרות החוב הממשלתיות. סביבה זו של יציבות מוניטרית ומשמעת פיסקאלית תהווה, להערכתו, כר נוח להמשך עליית שוק המניות.



לדבריו, חיזוק משמעותי לתהליכים הכלכליים החיוביים המתרחשים בישראל התקבל לאחרונה עם כניסת משקיעים זרים לרכישות ריאליות בארץ (בנק לאומי, פסגות) וכן מדו"חות הבנקים, אשר השיפור ברווחיהם מעיד על המשך השיפור גם במצב המיקרו של המשק.



תכלית דיסקונט, חברת ההשקעות של בנק דיסקונט, מנהלת תיקי השקעות בארץ ובעולם ושותפה בחברת תכלית תעודות סל ביחד עם קבוצת מייקל דיוויס. היקף הנכסים של החברות מגיע לכ-4 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully