וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"חות גמול: יפנאוטו לא עומדת בהתניות הפיננסיות לבנקים

יורם גביזון

4.12.2005 / 8:28

חברת יפנאוטו, שבבעלותם השווה של גמול וגד זאבי, וחברת ג.ט סחר חלפים תרמו לגמול מ-18 אוגוסט ועד לסוף הרבעון השלישי הפסד של 2.3 מיליון



חברת גמול הודיעה בסוף השבוע שעבר על סיום כהונתו של המנכ"ל, אורי שלו. כהונתו הקצרה בחברה, שהפכה את לשכת המנכ"ל לדלת מסתובבת, עשויה להעיד על תקופה סוערת ולא פשוטה.



גמול אכן סיימה את הרבעון השלישי בהפסד של 9 מיליון שקל, לעומת רווח של 32 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2004. כמעט כמו תמיד, מספקים הביאורים לדו"חות של החברה, שבשליטת אייל יונה ואמנון ברזילי, מידע עשיר על מדיניות ההשקעות הכאוטית של השניים.



חברת יפנאוטו, שבבעלותם השווה של גמול וגד זאבי, וחברת ג.ט סחר חלפים (50%) תרמו לגמול מ-18 אוגוסט ועד לסוף הרבעון השלישי הפסד של 2.3 מיליון שקל במחזור של 48 מיליון שקל.



אלא שהבעיה של יפנאוטו חמורה יותר. יפנאוטו, יבואנית סובארו בישראל, התחייבה לבנקים שהלוו לה כספים שההון העצמי שלה לא יהיה נמוך מ-20% מהמאזן ובכל מקרה לא יהיה נמוך מ-30 מיליון שקל.



יפנאוטו אינה עומדת באמות המידה הפיננסיות ומנהלת מו"מ עם הבנקים להסדרת העניין. החברה, כשעוד היתה בבעלותה הבלעדית של מיראז' מקבוצת זאבי, קיבלה מאז 2002 ארבע הודעות מהבנקים על אי עמידתה בהתניות, כשפעם אחת אף העלה הבנק את הריבית על הלוואותיה. חברת מטיס מקבוצת גמול אמורה לעקוב בדאגה , משום שנתנה הלוואות ב-26 מיליון דולר ליפנאוטו, שכיום נמצאת בבעלותה ובבעלות מיראז' בחלקים שווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully