וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינפלד נחקר ב-2000 על שימוש במידע פנים

הארץ

2.7.2001 / 8:26

במאי 2000 נעצרו יוסף גרינפלד, אבנר שנור ואיתן רכטר (מנכ"ל משותף בקרדן) על ידי רשות ניירות ערך. הם נחקרו במשך 14 שעות ושוחררו בערבות. גרינפלד שוחרר בערבות של 3.5 מיליון שקל ושכטר בערבות של 600 אלף שקל. השלושה הוחשדו בכך שהשפיעו, לכאורה, בדרכי תרמית על שער מניות קרדן. גרינפלד הוחשד גם בכך שעשה, לכאורה, שימוש במידע פנים.

החשדות נגד גרינפלד היו כי במהלך 98' רכש מניות קרדן בהיקף של 27 מיליון שקל באמצעות חברה פרטית בשליטתו ובשליטת שנור, וזאת בתוך שימוש במידע פנים שהיה בידיו על ביצוע איחוד במניות קרדן. באותו זמן החזיק גרינפלד במניות של חברת טלדיום, שהחזיקה בקרדן, ואחזקותיה היו אמורות לרדת בשיעורן עקב איחוד ההון. כתוצאה מהרכישות של גרינפלד צומצם הדילול הצפוי בכוח ההצבעה של טלדיום.

בנוסף ביצעו גרינפלד ורכטר רכישות של מניות קרדן בשווי של כ-2 מיליון שקל בסוף דצמבר 98', וגרמו בכך לעלייה של %17 בשער המניה. עליית ערך זו היתה דרושה לגרינפלד משיקולי מס, שינבע כאשר תתבצע מכירת המניות. בתגובה למעצרם אמרו גרינפלד ורכטר כי רכישותיהם נעשו בתום לב, מתוך ההערכה כי שווי החברה היה גבוה משווי השוק שלה.

גרינפלד, היו"ר הפעיל של קרדן, נולד בבודפשט מ-42' ועלה לישראל ב-47'. גרינפלד המתגורר בתל אביב החל את דרכו בעולם העסקים כבעל חברות בענף היהלומים בבלגיה וישראל, שבה התמקדה פעילותו ב-65'-90'. ב-90' רכש את השליטה בקרדן ביחד עם אבנר שנור (שותפו לפעילות היהלומים) ושותפים נוספים.

בתוך 10 שנים הפכה קרדן בראשותו מחברה בשווי של 3 מיליון דולר לחברת אחזקות בשווי הנאמד ביותר מ-200 מיליון דולר. גרינפלד פיתח את עסקי הקבוצה, וניסיונו העסקי והניהולי שרכש בענף היהלומים סייעו לו לפתח קשרים בינלאומיים, שהיוו את הבסיס לפיתוח עסקי קרדן בישראל וחו"ל. גרינפלד מחזיק בכ-36% ממניות קרדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully