וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה: שטרית מתעקש לדרוש מס מהציבור בשעה שהאוצר מוכן לשלם

אסף בר-שי

5.12.2005 / 8:19

המחלוקת היא בשאלת מימון חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים; ח"כ אמנון כהן: "שר התחבורה העדיף להטיל את התשלום על האזרחים החלשים במקום להיאבק בידו הקפוצה של האוצר"



חברי ועדת הכלכלה של הכנסת, ובהם יו"ר הוועדה ח"כ אמנון כהן (ש"ס), קובלים על התנהלותו של שר התחבורה מאיר שטרית בעניין חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לדברי כהן, "שר התחבורה העדיף להטיל את התשלום על האזרחים החלשים במקום להיאבק בידו הקפוצה של האוצר". לאחר הדיון אמר יו"ר הוועדה כי "בשיחות פנימיות התברר שפקידי האוצר מכירים בחשיבות המלחמה בתאונות ומוכנים להעביר את רוב התקציב. שטרית העדיף להשאיר את כל הסמכויות בידי משרדו".



יו"ר ועדת המשנה למאבק בתאונות הדרכים ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), העומד גם בראש השדולה נגד תאונות, אמר כי הצעת החוק הממשלתית מעקרת את הרשות מכל הסמכויות שוועדת שיינין המליצה לתת לה. לדברי ארדן, "הממשלה סירסה את החוק והפכה את הרשות לצינור להעברת כספים למשרדיה".



מלשכתו של שר התחבורה נמסר כי השר תמה על כך שחברי הכנסת לא מבינים את החשיבות של הבטחת תקציב עצמאי לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. "מי שמבין את חשיבות המאבק בתאונות דרכים צריך לתמוך בשתי ידיים בהצעת הממשלה שמבטיחה בפעם הראשונה שתקום רשות עצמאית בלתי תלויה ובעלת תקציב בלתי תלוי", אמר שטרית. "לפני חמש שנים כבר נקבע בחוק שתקציב הרשות הפועלת במשרד התחבורה יהיה 420 מיליון שקל, ולא 160 מיליון כפי שמקבלת הרשות בפועל ממשרד האוצר", אמר שטרית. שר התחבורה הוסוף כי האוצר אכן מוכן להעביר תקציב לחוק הרשות הלאומית, ואולם לדבריו התקציב חייב להיות עצמאי ובלתי תלוי במצוקות תקציביות אפשריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully