וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות החברות בודקת פעולות שביצע יו"ר נמלי ישראל דן תיכון ללא ידיעת המנכ"ל

גיא לשם

5.12.2005 / 8:57

לפי מקורות ממשלתיים, דן תיכון הנחה בכירים בחברה לפעול בניגוד להחלטות המנכ"ל ולהתעלם מהן; חשש באוצר: הסכסוך המחריף בהנהלת נמלי ישראל מסכן את יישום הרפורמה



מאת גיא לשם ושרון קדמי



מחריף המאבק בין הנהלת חברת נמלי ישראל (חנ"י) ליו"ר החברה, דן תיכון. ל-Themarker נודע כי בימים האחרונים בכירי האוצר ורשות החברות הביעו דאגה מהסכסוך והשלכותיו על המשך תפקודה של החברה שאמורה להוביל את הרפורמה בנמלים. באחרונה אף בוחנים ברשות החברות פעולות שנקט לכאורה תיכון, תוך חריגה מסמכויותיו, עקיפת המנכ"ל וללא ידיעת חברי הדירקטוריון. תיכון מוגדר יו"ר בלתי פעיל, אבל לפי מקורות ממשלתיים, בחודשים האחרונים הנחה בכירים בחברה לפעול בניגוד להחלטות המנכ"ל ולהתעלם מהן.



מקורות ברשות החברות אמרו כי לאחר בקשתו של עמוס רון לפרוש מתפקידו כמנכ"ל נמלי ישראל, באחרונה, החל תיכון להתערב בנעשה בחברה, לכאורה לא כחלק מהחלטות הדירקטוריון. ברשות החברות התרשמו כי חברי ההנהלה פעלו לפי הנחיותיו של תיכון מכיוון שחששו למעמדם לאחר פרישת רון. ברשות הבהירו לרון שאינם מוכנים לקבל את פרישתו עד לאחר השלמת הרפורמה.



נציגי המדינה בדירקטוריון חנ"י מנעו באחרונה ניסיון של תיכון להדיח את רון מתפקידו בישיבת דירקטוריון שכינס מבלי ליידע את חברי ההנהלה והמנכ"ל. אין זו ההתנגשות הראשונה בין תיכון להנהלה; לפני כשלושה חודשים התבטא תיכון בחריפות נגד הרפורמה שקידמה הנהלת חנ"י ושהוא היה שותף לביצועה.



תיכון אמר בתגובה: "בשנה האחרונה התגלה חשד לכאורה לאי סדרים וחריגות מכללי המינהל התקין, בכל הקשור בהתנהלות מר עמוס רון, ומידע שוטף באשר לנעשה בחברה לא הובא לידיעתי ולידיעת הדירקטוריון. דיווח שוטף על הנעשה בחברה הובא על ידי לידיעת הדירקטוריון, וכך גם בעבר למועצת רשות הנמלים. כן הועבר מידע בכתב לשרי האוצר והתחבורה, כמתחייב מחוק החברות הממשלתיות. בשל חומרתם הועברו הנושאים למבקר המדינה".



רון אמר בתגובה: "נראה שכל דבריו של תיכון הם סגירת חשבון בגין הובלת הרפורמה בתיאום עם המדינה אך ללא עזרתו. לא ידוע לי על כל חריגה בנמלי ישראל ואם יהיה צורך להשיב על שאלות קונקרטיות אז נשיב. המצב הנוכחי לא יכול להמשיך ויש לקבל החלטה לגבי תפקודו של תיכון".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully