וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירס מוותרת על הבידול: משכה את העתירה נגד משרד התקשורת בעניין הווקי טוקי

ערן גבאי

5.12.2005 / 9:01

כך נודע ל-TheMarker; מירס עתרה לבג"ץ ביולי 2004 ודרשה צו ביניים שיאסור על מתחרותיה להפעיל את שירות ה-PTT; משרד התקשורת הגביל את המתחרות - עד לשימוע שנערך בנובמבר



חברת הסלולר מירס ויתרה סופית על מאבקה למניעת שירות הווקי טוקי (PTT) של מתחרותיה ומשכה את עתירתה בעניין - כך נודע ל-TheMarker. בכך מגיע לקצו המאבק הגדול שניהלה חברת הסלולר הקטנה בשוק והנתונה לשליטת מוטורולה, על אחד מהמאפיינים היחודיים שלה בשנים האחרונות.



מירס עתרה לבג"ץ ביולי 2004 נגד משרד התקשורת, שלוש חברות הסלולר הגדולות ושר האוצר, ודרשה צו ביניים שיאסור על מתחרותיה להפעיל את שירות ה-PTT. במקביל, באותו חודש, החלו חברות הסלולר לשווק מכשירי PTT תחת אישור משרד התקשורת, שהיה נתון באותה עת לשליטתו של השר אהוד אולמרט. אולמרט אישר לחברות הסלולר הגדולות להפעיל את שירותי ה-PTT, שעד אז סופקו רק על ידי מירס, ומהווים עד היום חלק מרכזי מעסקיה.



מאז, הגביל המשרד את חברות הסלולר הגדולות למכירה של עד 20 מכשירים ללקוח, ובכך מנע מהן לפעול למכירת מכשירי ה-PTT בשוק העסקי. ההגבלה נקבעה עד יולי 2005, שלאחריו התקיים שימוע בנושא במשרד התקשורת, עד ההחלטה הסופית בראשית נובמבר. בהחלטה, סירב המשרד להאריך את המגבלה החלה על חברות הסלולר המתחרות - סלקום, פרטנר ופלאפון - במכירת מכשירי ווקי טוקי.



מירס דרשה להשעות את האישור עד אשר יופחתו דמי הקישוריות שגובות חברות הסלולר בגין שיחות מרשת לרשת. דמי הקישוריות של החברות אכן הופחתו, וכך נחלשה טענתה של מירס כי חברות הסלולר משתמשות בגבייה המופרזת מדמי הקישוריות, שנאמדת בכ-2 מיליארד שקל בשנה, לסבסוד צולב של שירותים כמו ה-PTT.



שירות ה-PTT מהווה נתח משמעותי מפעילותה של חברת מירס, שלה 300 אלף מנויים. מאז יולי 2005, שיווקו חברות הסלולר מכשירי PTT גם ללקוחות עסקיים, לאחר שההגבלה הפורמלית הוסרה. כעת, צפויות החברות לשווק מכשירי PTT למגזר העסקי באופן מסיווי יותר, על חשבונה של מירס.



ממירס נמסר בתגובה: "החברה משכה את עתירתה בנושא ורואה בכך את אוזלת ידו של הרגולטור ואת כניעתו למתחרות, בכך שלא הגן על מירס המהווה את הגורם המשמעותי היחיד המאפשר תחרות אמיתית בשוק. אין ספק כי למרות הסרת מגבלות אלו, מירס תמשיך לשמור על בידול בתחום זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully