וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטל נסוגה בעקבות לחצים של איגוד העובדים: תמכור 50 מ-100 מפעליה במקום יותר מ-90

סוכנויות הידיעות

2.7.2001 / 9:17

ביקורת רבה נמתחה בצרפת על צעדי הקיצוץ של אלקטל; איגודי העובדים שוקלים להכריז שביתה

אלקטל הודיעה על צמצום תוכנית סגירת המפעלים שלה, בעקבות לחצים שהפעילו נציגי עובדי החברה. מנכ"ל החברה, סרג' טשורוק, אמר כי החברה מתכננת למכור 50 מתוך כ-100 מפעלים שבבעלותה, במקום התוכנית לסגור כ-90 מפעלים, עליה הודיעה בשבוע שעבר.

41 מפעלים של אלקטל, המייצרים רכיבים קונווציונליים, יימכרו, כך אמר טשורוק לנציגי העובדים. מפעלים אלה מעסיקים 8,000 מתוך 110,000 עובדי החברה. כמו כן תמכור אלקטל את מפעלי ייצור הסוללות שלה, המעסיקים 5,500 עובדים. המפעלים שיימכרו נמצאים באירופה, אמריקה, אסיה והמזרח התיכון, אמר דובר אלקטל.

בניגוד לדבריו בשבוע שעבר, אמר טשורוק כי אין סיכויים גדולים שמפעלים נוספים יימכרו, מעבר ל-50 הנ"ל. בראיון שנתן טשורוק בשבוע שעבר ל"וול סטריט ג'ורנל" הוא אמר כי אלקטל מתכננת להיות חברה נטולת פס ייצור, למעט 12 מפעלים שתשמור כדי להשיק מוצרים חדשים ומוצרי תקשורת אופטית מתקדמים. אלקטל מכרה או סגרה 150 מפעלים מאז מינויו של טשורוק לראשות החברה ב-1995.

דבריו של טשורוק נתקלו בהתנגדות קשה מצד איגודי העובדים של אלקטל ומצד הציבור והממשל בצרפת. איגוד העובדים שוקל להכריז שביתה השבוע. טשורוק עצמו אמר בראיון בשבוע שעבר כי הוא צופה להיתקל בקשיים בגלל חוקי העבודה בצרפת. לדבריו, נמנעה אלקטל ממכירת מפעל הסוללות שלה, שכן היה לה ספק אם הקונה ימשיך להעסיק את העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully