וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבלייז צנחה ב-24%; וויזקום בשפל

הארץ

2.7.2001 / 9:09

אירופה לא נדבקה במצב הרוח הטוב של משקיעים אמריקאים

מאת סופי שולמן

בניגוד לאופטימיות שאיפיינה את שבוע המסחר האחרון בארה"ב, המסחר באירופה התנהל בעצלתיים, כמעט בלא שינויים מהותיים במדדים המובילים. גם ביטול הפסיקה השלילית במשפט ההגבלים העסקיים בארה"ב נגד ענקית התוכנה מיקרוסופט, לא הצליח להדביק את האירופאים במצב רוח טוב.

מדד פיננשיל טיימס הלונדוני איבד 0.4% וירד לרמה של 5,642 נקודות. בהשוואה לתחילת הרבעון השני מהווה רמה זו שיפור קל של 0.2%, שלא מתקרב לזינוק של 17.5% שהשלים מדד מניות הטכנולוגיה האמריקאי נאסד"ק ברבעון האחרון.

מדד קאק הצרפתי עלה בשבוע שעבר ב-0.3%, על רקע תחזיות חיוביות שההתקבלו מכיוונה של ויוונדי, חברת המדיה הצרפתית הגדולה. החברה העריכה כי תעמוד בתחזיות האנליסטים ל-2001. בסיום המסחר של יום שישי התייצב המדד הצרפתי ברמה של 5,225 נקודות, הגבוהה ב-0.9% מהרמה בה פתח את הרבעון השני.

מדד דאקס הגרמני, שמחקה בדרך כלל את התנהגותו של נאסד"ק עקב משקל רב שניתן בו למניות טכנולוגיה, טיפס השבוע ב-2%. מדד 30 המניות הגדולות שנסחרות בבורסת פרנקפורט הצליח לחצות את הרף של 6,000 נקודות, וסיים את השבוע ברמה של 6,058 נקודות. בסיכום שלושת החודשים האחרונים הוסיף דאקס 3.9%.

המניות הישראליות באירופה נסחרו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. אחת הנפילות הבולטות נרשמה למניית אמבלייז שקרסה ב-24% לשפל של 2.1 ליש"ט. אמבלייז הודיעה ביום שלישי על חתימת הסכם לרישוי התוכנה שלה עם חברת אלפאסל (Alphacell).

שווי ההסכם הוא 15 מיליון דולר, ולפיו תשלב אלפאסל את השבב שפיתחה אמבלייז, להעברת מולטימדיה ברשתות סלולריות, במכשירי טלפון או מכשירי כף יד נוספים כגון פאלם פיילוט. במסגרת העסקה התחייבה אמבלייז גם להשקיע 6.4 מיליון דולר תמורת אחזקה של 19.8% באלפאסל.

אלפאסל הוא מיזם חדש שהוקם על ידי פועלים השקעות ולידר אחזקות, שיעסוק בפיתוח פתרונות ערך מוסף ליצרניות מכשירי טלפון סלולריים בעולם, מדור 2.5 ו-3.

במסגרת ההסכם, התחייבה אמבלייז להעניק הלוואה של 12.6 מיליון דולר לאלפאסל על מנת לממן את מאמצי המו"פ שלה. ההלוואה ניתנת להמרה למניות, אם תרצה להגדיל את אחזקתה בחברה החדשה, כך שלמעשה השקעתה של אמבלייז באלפאסל היתה גדולה יותר מהיקף הסכם הרישוי שממנו אמורה החברה להרוויח.

חברת און טראק (OTI) הודיעה על קבלת הזמנה מ-BP זמביה ו-BP טנזניה, להתקנת 26 תחנות לתדלוק עבור לקוחות מסחריים באמצעות שימוש בכרטיס אלקטרוני חכם המיוצר בטכנולוגיה ללא מגע.

על אף ההודעה, צנחה מניית און טראק ביום שלישי לשפל של 2.4 יורו, אך לקראת סיום השבוע הצליחה להתחזק מעט וסיימה אותו במחיר של 2.5 יורו. בסיכום שבועי איבדה המניה 5% וכעת נסחרת יצרנית הכרטיסים החכמים בשווי של 37 מיליון יורו.

מניות רבות הנסחרות בנויר מרקט נחתו בשבוע החולף ברמות שפל חדשות. בעיקר בלטה מניית ווויזקום שצנחה אל מתחת ל-1 יורו לרמה של 92 סנט אירופי, לאחר שאיבדה 8%. מניית ויזיוניקס הגיעה לשפל של 2.2 יורו, המשקף לה שווי של 7 מיליון יורו.

מניית קרד גרד, הנסחרת בבורסת שווייץ, ירדה אמנם, אך היא בין הבודדות שעדיין שומרות על רמה גבוהה יחסית - נסחרת בשווי הגבוה ממיליארד פרנקים שווייציים. גם בתרגום לדולרים שווי שוק זה מכובד - 628 מיליון דולר. בשבוע האחרון איבדה מניית קרד גרד 4% למחיר של 100 פרנקים שווייציים.

אחת המניות הבודדות שנסחרו במגמה חיובית היתה מניית אלקטרוניקס ליין שהוסיפה 5% למחיר של 10.4 יורו. חברת ניהול הקרנות UBS, מקבוצת ההשקעות השווייצית הגדולה, הודיעה כי נהפכה לבעלת עניין בחברה הישראלית.

חברת ניהול הקרנות מחזיקה כעת ב-8 מיליון מניות אלקטרוניקס ליין, המהוות 5.15% מהון החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully