וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הטלקום ורייזון מתכוונת למכור או להנפיק את חטיבת מדריכי הטלפון בשווי של עד 17 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

5.12.2005 / 9:42

חטיבת "דפי זהב" של ורייזון האמריקאית מוציאה לאור ומשווקת כ-1750 מדריכי טלפונים והכנסותיה הסתכמו ב-3.6 מיליארד דולר ב-2006



ורייזון קומיוניקיישנס (סימול VZ), חברת הטלקום הגדולה בארה"ב, אמרה ביום ראשון כי תבחן מכירה או הנפקה של חטיבת מדריכי הטלפון המסווגים שלה. מהלך כזה יאפשר לורייזון להתמקד בתחום התקשורת האלחוטית, האינטרנט והלקוחות העסקיים.



חטיבת ורייזון אינפורמיישן סרביסס (VIS) מספקת שירותי שיווק והוצאה לאור עבור כ-1,750 מדריכי טלפונים ב-44 מדינות ובוושינגטון הבירה. הכנסות החטיבה הסתכמו ב-3.6 מיליארד דולר ב-2004, לפי החברה. בשנה שעברה נמכרה חטיבת מדריכי הטלפון הקנדית של ורייזון תמורת 1.5 מיליארד דולר. לפי הערכות, שווי חטיבת המדריכים האמריקאית עשוי להגיע ל-17 מיליארד דולר.



נכסי המדריכים המסווגים, או "דפי זהב", בעולם כולו הם סחורה חמה באחרונה. חברות התקשורת האמריקאיות ספרינט נקסטל (סימול S) וקווסט קומיוניקיישנס (סימול Q) כבר מכרו את חטיבות המדריכים המסווגים שלהן. חברת המדריכים המסווגים הבריטית יל (Yell) רכשה לפני מספר חודשים את מו"לית המדריכים האמריקאית טראנסווסטרן.



יל עצמה הונפקה לפני שנתיים על ידי אייפקס פרטנרס, לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר. פראנס טלקום הצרפתית הנפיקה את חטיבת המדריכים המסווגים שלה בשנה שעברה לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר. בישראל נערכת קרן מרקסטון, שרכשה את "דפי זהב" מידי קבוצת עורק בסוף 2004 תמורת כ-500 מיליון שקל, להנפקת חברת המדריכים המסווגים במחצית הראשונה של 2006.



במאי נמכרה המו"לית האירופית Yellow Brick Road, שגם היא מוציאה לאור מדריכים מסווגים לידי קבוצת משקיעים אוסטרלית בראשות קרן מקוארי, תמורת 2.3 מיליארד דולר. בנובמבר 2004 מכרה חברת VNU ב-2.75 מיליארד דולר את חטיבת המדריכים המסווגים העולמית שלה לקרנות אייפקס וסינוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully