וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מ-100 שנה: רכבת העמק חוזרת

שרון קדמי

5.12.2005 / 9:55

היום יתקיים דיון מכריע בוועדה לתשתיות לאומיות על הקמתה מחדש של רכבת העמק. הפרויקט יקצר את הדרך לנוסעים מחיפה לבית שאן ל-46 דקות והיקפו מוערך במיליארד שקל



היום יתקיים בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) דיון מכריע באחת התוכניות המעניינות שמקדמת רכבת ישראל במסגרת תוכנית החומש שלה - רכבת העמק. יותר מ-100 שנה לאחר הקמתה של רכבת העמק, שחיברה בין דמשק לחיפה, מקדמת רכבת ישראל את רכבת העמק שתביא את הנוסעים מחיפה לבית שאן בתוך 46 דקות. היקף הפרויקט נאמד במיליארד שקל.



רכבת העמק היא חלק מתוכנית החומש של רכבת ישראל, הכוללת כ-30 פרויקטים. ההיקף הכספי של תוכנית החומש מסתכם בכ-20 מיליארד שקל, והיא עתידה להסתיים ב-2008. פרויקט רכבת העמק עתיד לחבר בין חיפה לבית שאן לאורך 60 ק"מ. הפרויקט יכלול מסילה כפולה בין חיפה לנשר ומסילה בודדת בין נשר לבית שאן, וכן הקמת תחנות חדשות בנשר, כפר יהושע, כפר ברוך, עפולה ובית שאן. כיום מבוצעות עבודות משותפות לישראל, ירדן והאיחוד האירופי בדבר המשך הנחת המסילה לאירביד ומשם אף לעיראק, זאת על מנת לנצל את החיבור לנמל חיפה, שבעבר שימש כמוצא ימי מערבי מירדן ועיראק. תוכנית זאת נמצאת בבדיקת היתכנות בלבד והיקפה מוערך במאות מיליוני דולרים.



סביב הפרויקט קיימת לא מעט מחלוקת. במשרד האוצר שקלו אף להפסיק לתקצבו, מאחר שאינו כדאי כלכלית ולטענת בכירי האוצר יש לבחון את ביצועו מול סדרי העדיפויות. הדבר התקבל במשרד התחבורה במורת רוח ושר התחבורה, מאיר שטרית, הודיע כי ימשיך לקדם את הפרויקט במלוא המרץ.



בנוסף, סביב אישור התוכנית קיימות מחלוקות עם כמה ישובים לאורך התוואי. קיבוץ יגור, המתנגד למעבר הרכבת בקרבת בתי הקיבוץ, הציע שלוש חלופות לתוכנית. גם המושבה בלפוריה מתנגדת למעבר המסילה בשטחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully