וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: שר האוצר מציע להטיל מס על חברות הנפט כדי להיטיב עם השכבות החלשות

סוכנויות הידיעות

5.12.2005 / 11:11

יציע סיוע לרכישת מיליון בתים בעקבות התייקרות הנדל"ן; עודף המס ישמש לתמיכה בפנסיונרים ואחרים; המס כבר כלול בתקציב אביב 2006, והתחזית היא לגביית סכום של מיליארד ליש"ט



שר האוצר הבריטי, גורדון בראון, יכריז היום על תוכנית שתאפשר למשפחות עניות ברחבי בריטניה לרכוש דירה. התוכנית היא חלק מכוונתה המוצהרת של המפלגה הליברלית לסייע לרכישה של מיליון בתים נוספים ברחבי בריטניה, לאחר שהתייקרות הנדל"ן הוציאה אפשרות רכישה מידיהם של בריטים רבים. הנקודה השנויה במחלוקת בתוכניתו היא אמצעי המימון של הסיוע: הטלת מס חדש על חברות נפט, שנהנות מעלייה גדולה ברווחיהן בשנת 2005.



המס כבר כלול בתקציב אביב 2006, והתחזית היא לגביית סכום של מיליארד ליש"ט (1.73 מיליארד דולר) מחברות הנפט והגז הפועלות בים הצפוני. בראון מתכוון להשתמש בעודף שיישאר מהגבייה לתמיכה בפנסיונרים וקבוצות חלשות נוספות בחברה.



חברות הנפט מאיימות להעביר פעילותן מהים הצפוני למקומות אחרים בעולם בעקבות המס המתוכנן. מלקולם ווב, מנכ"ל חברת UK OffShore Opreators שמייצגת חברות נפט וגז, טוען כי מהלכיו של בראון בשבועות האחרונים מדאיגים ומראים חשיבה לטווח קצר בלבד. חברות הנפט והגז יעבירו את פעילותן למפרץ הכספי, מפרץ מקסיקו ואפריקה, אם ייאלצו לשאת בנטל מס זה בבריטניה.

גורדון בראון החליט להטיל מסים על חברות הנפט לאחר שרווחיהן של חברות הנפט צמחו באופן חד, חברת Shell הבריטית הודיעה על גידול של 68% ברווחי הרבעון השלישי; רווחי חברת BP עלו ב-27% - בעקבות התייקרות הנפט. חברות הנפט הבריטיות גרפו בסך הכל רווח של 6 מיליארד ליש"ט (10.38 מיליארד דולר) ברבעון השלישי.



בשבועות האחרונים ספג בראון ביקורת מצד השווקים הפיננסים על כך שתחזית הצמיחה של 3.5%-3% בכלכלת בריטניה לשנת 2005 תתבדה ותהיה רק מחצית מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully