וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג מתוכנן בין חברת הכבלים הבריטית NTL לחברת הסלולר וירג'ין עשוי לשנות את פני הענף בעולם

דפנה מאור

5.12.2005 / 12:05

שווי החברה הממוזגת כ-8 מיליארד דולר; האם יילכו HOT ופרטנר בישראל בעקבות העמיתות אם יאושר המיזוג בבריטניה?



וירג'ין מובייל, חברת הסלולר הבריטית המצליחה לבית וירג'ין, ו-NTL, חברת הכבלים המדשדשת, שוקלות לבצע מיזוג תקדימי, כך אמרו החברות היום. המיזוג בין השתיים נידון במהלך סוף השבוע, וככל הנראה מתעכב בשל דיון במחיר. אם יאושר המיזוג, ייתכן שיהיו לו השלכות מרחיקות לכת על פני ענף התקשורת בעולם, כולל המיזוג המוצע בין HOT לפרטנר בישראל.



העסקה המוצעת כוללת את מכירתו של נתח המניות שמחזיק ריצ'רד ברנסון, הבעלים של וירג'ין, סף 71%, בווירג'ין מובייל לידי NTL. בתמורה יקבל לידיו 14% בחברה הממוזגת, אשר תציע את השירותים המשולבים תחת מותג וירג'ין רב העוצמה. שווי העסקה מוערך ב-1.4 מיליארד דולר, ובעקבות זאת מזנקת וירג'ין מובייל בבורסת לונדון ב-11%. מניית BT ומניית בריטיש סקיי, המתחרות בווירג'ין מובייל וב-NTL, בהתאמה, יורדות ב-1.3% וב-2%.



החברה המשולבת תהיה בעלת שווי שוק מוערך של 7.8 מיליארד דולר, עם 9 מיליון לקוחות בבריטניה. המיזוג עשוי לדחוף חברות אחרות לחפש שותפויות דומות, כדי להציע מערך שירותים משולב של טלפון, סלולר, אינטרנט וטלוויזיה.



NTL היא חברת הטלוויזיה בכבלים הגדולה ביותר בבריטניה, והשנייה בגודלה רק לבריטיש סקיי, מפעילת הלוויין לבית ניוז קורפ. היא התמזגה בשנה שעברה עם מתחרתה טלווסט, לאחר ששתיהן נקלעו לקשיים עקב החולשה בשוק הכבלים בבריטניה. כמו כן, מהווה NTL חברת הטלפוניה הקווית השנייה בגודלה בבריטניה אחרי BT. אם המיזוג ייצא אל הפועל, יהיה בידי NTL מותג וירג'ין המצליח שבאמצעותו תשווק את שירותי התקשורת שלה.



חברת וירג'ין מובייל היא מפעילת סלולר וירטואלית, שאין בבעלותה רשתות ותשתיות, אלא היא חוכרת קווים מחברות טלקום אחרות. כוחו של מותג וירג'ין תידלק עבור החברה הצלחה גדולה, והיא משרתת יותר מ-5 מיליון מנויים. וירג'ין מובייל הונפקה לראשונה לפני שווי של 900 מיליון דולר. מאז עלה מחיר המניה ב-74% (כולל העלייה היום).



וירג'ין מובייל הוקמה כמיזם משותף, בחלוקה של 50:50, של וירג'ין ושל חטיבת הסלולר טי-מובייל דויטשה טלקום ב-1999. שנה לאחר שהוקמה, ניסתה וירג'ין מובייל להיכנס לשוק הישראלי בשיתוף חברת פלאפון, אך הניסיון לא עלה יפה.



95% ממנויה של וירג'ין מובייל משלמים בשיטת pre-pay, דבר שאומר שאין להם חוזים מחייבים עם החברה. לשם השוואה, לוודאפון, הגדולה שבמפעילות האירופיות, יש 60% מנויים בשיטת pre-pay, אשר מוציאים בממוצע פחות מאשר מנויים החתומים על חוזה עם החברה.



קבוצת וירג'ין הפכה לפרטית ב-1988. וירג'ין מובייל היא החברה הראשונה של קבוצת וירג'ין, היוצאת להנפקה בבורסת לונדון מזה 18 שנים. בשנה שעברה הנפיקה וירג'ין את חברת התעופה המוזלת שלה, וירג'ין בלו, באוסטרליה. ברנסון מתכנן להקים בשנה הבאה קו תעופה דומה בארה"ב. לקבוצה יש עסקים בתחומי הרכבות, הפיננסים, התעופה, המשקאות הקלים והתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully