וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה בודק העסקת מקורבים ברשות שדות התעופה: ל-30% מהעובדים הקבועים יש קרובי משפחה ברשות

צבי זרחיה

5.12.2005 / 12:41

יו"ר הרשות צבי שלום: "אל תצפו שאקח מכונת ירייה וארה בקרובי המשפחה"; השופט בדימוס מיכה לינדנשטאוס בודק גם חששות בדבר מעורבותם של גורמים עסקיים ופוליטיים בעבודת רשות שדות התעופה



מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטאוס, בודק חששות בדבר מעורבותם של גורמים עסקיים וגורמים פוליטיים בעבודת רשות שדות התעופה. כמו כן, המבקר בודק חשש לניגודי עניינים בעבודתם של בכירים ברשות, ובוחן חששות להעסקת מקורבים שאינם קרובי משפחה ברשות, אלא מקורבים בעלי זיקה פוליטית.



לבד מאלה מקיים כעת המבקר ביקורת אחר העסקת מקורבים ברשות שדות התעופה - כך הודיע הבוקר בועז ענר, המשנה למנכ"ל מבקר המדינה, בדיון שקיימה הוועדה לבקורת המדינה בנושא מינויים של קרובי משפחה ברש"ת.



ענר הוסיף כי "העסקת קרובי משפחה ברשות שדות התעופה אינה רק תופעה שהיא בכמות חריגה אלא מתברר שקיימת גם תופעה של כפיפות של קרובים בעובדים שעובדים באותה יחידה ובהווצרות מצבים של ניגוד עניינים. בדיקת המבקר ברשות תעשה בכמה שלבים. בתחילה יפורסם דו"ח ביניים על העסקת קרובי משפחה ברשות כאשר הטיוטא כבר הועברה למבוקרים".

מנתונים שהציגה הנהלת הרשות לוועדה עולה כי ל-30% מהעובדים הקבועים ברש"ת יש קרובי משפחה ברשות. המדובר ב-390 עובדים מתוך 1,292 העובדים הקבועים. ל-10.4% מסה"כ העובדים הארעיים יש קרובי משפחה. מדובר ב-191 עובדים מתוך 1,829 עובדים ארעיים.



נציגי הרשות טענו כי סה"כ העובדים הקבועים והאירעיים שלהם קרובי משפחה ברשות מסתכם ב-584 איש המהווים 18% מכלל עובדי הרשות. נתון זה כולל 30 עובדים שהכירו ונישאו לאחר תחילת העסקתם וכן 57 עובדים המועסקים בחטיבת הבטחון ועברו סינון ומיון קפדני.

הנתונים כוללים גם 134 עובדים אירעיים בלא בטחון שיש להם קרובי משפחה ברשות. שיעור העובדים הארעיים ללא בטחון שיש להם קרובי משפחה עומד על 30% מבין סה"כ העובדים הארעיים בלא בטחון - 441 עובדים.

צבי ורטיקובסקי, סמנכ"ל משרד מבקר המדינה, אמר כי ראוי שבגופים שלטוניים סטטוטוריים לא תהיה פגיעה בהגיינה הציבורית. הוא הדגיש שיש להמנע מתופעה של "דלת מסתובבת שלפיה עובדים ארעיים יפורטו וכתוצאה מכך קרובי משפחה של עובדים ברשות יחזרו לעבודה".



מבקר המדינה לינדנשטראוס הודיע שיפרסם בקרוב את ממצאי דו"ח הבקורת על רשות שדות התעופה. הוא דחה תביעתו של ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) שלא לעשות כן בתקופת מערכת הבחירות.

המבקר אמר כי תקופת הבחירות לא משנה את עבודתו. "אני לא יכול לומר לעובדי הביקורת להפסיק את העבודה בגלל תקופת הבחירות. עבודת הביקורת תתנהל כאילו אין בחירות"- הבהיר.

לינדנשטראוס הוסיף כי "האינטרס הציבורי מחייב להעמיק את החקירה ברשות שדות התעופה. נטפל בדברים בעת התרחשותם במועד ובזמן. הבקורת חדה כתער".

בישיבה התפתח עימות בין ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) ליו"ר הועדה ח"כ מלי פולישוק בלוך (שינוי). ארדן מחה על העלאת הנושא לדיון בועדה בתקופת הבחירות בטרם גובש דו"ח סופי בעניין. הוא האשים את פולישוק בלוך במניעים פוליטיים להעלאת הנושא. "עם הדו"ח הזה לא תצילו את 5 המנדטים שצופים הסקרים לשינוי" - קרא לעברה. פולישוק בלוך דחתה את טענתו ואמרה "אין ספק שיש לך רושם מוטעה לגבי הפעילות שלי. אתה בא לישיבות הוועדה רק כשאני עוסקת במינויים פולטיים של הליכוד".

פולישוק בלוך אמרה כי מינוי קרובי משפחה ברשות פוגע בשיויון ההזדמנויות וחמור הדבר שהם נמשכים שנים רבות. אין לי ספק שמדובר בכישלון ניהולי ואין להסתפק בהטלת אחריות על הש.ג, אלא על מי שעומד בראש המערכת".



יו"ר הרשות צבי שלום אמר כי הוא הנחה את מבקר הרשות כבר בשנת 1999 לבצע בדיקה אחר העסקת קרובים ברשות. עוד אמר כי המנכ"ל גבי אופיר הזיז בתיאום עימו 2 ראשי אגפי כוח אדם, שני ראשי מחלקות כוח אדם ועוזר מנהל כוח אדם. כמעט כל החטיבה הוזזה. "אל תצפו שאקח מכונת ירייה וארה בקרובי המשפחה", אמר. עוד אמר כי הוא מתווה מדיניות ולא מבצע.

המנכ"ל גבי אופיר מסר כי תופעת הריבוי היחסי של עובדים שהם קרובי משפחה היא תופעה הקיימת ברשות זה שנים רבת מאז הקמתה כמו גם בחברות ממשלתיות ותאגידים סטטוטוריים אחרים. באחרונה פוטרו 289 עובדים ארעיים במסגרת פיטורי התייעלות תוך קיצוץ רוחבי במצבת כוח האדם בכל המחלקות התפעוליות. בשבוע שעבר הועבר מתפקידו הממונה בפועל על משאבי האנוש.

עוזי ברלינסקי ממשרד ראש הממשלה גילה כי ראש הממשלה אריאל שרון החליט על הקמתה של רשות לתאגידים סטטוטוריים שתהווה מעין נציבות שירות המדינה לתאגידים הסטטוטוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully