וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמפל מחליפה תקשורת באנרגיה: תרכוש 2% מחברת הגז של יוסי מימן ב-30 מיליון דולר

עמי גינזבורג

5.12.2005 / 12:54

עסקת בעלי הענין של מימן ואמפל כוללת אופציה לרכישת מניות נוספות של חברת מרחב ב-EMG; יוסי מימן, יו"ר אמפל: "נמשיך לפעול ולפתח את תחום האנרגיה באמפל ונהפוך אותה לאחת החברות המובילות בתחום"



חברת הודיעה היום שחברה בת בבעלותה המלאה רכשה 2% מחברת EMG תמורת כ-30 מיליון דולר. את האחזקה ב-EMG רכשה אמפל מחברת מרחב.



EMG, חברה שהתאגדה במצרים, היא בעלת הזכויות לייצוא גז טבעי ממצרים לישראל ולמקומות נוספים במזרח הים התיכון. הגז המצרי עתיד להגיע לישראל באמצעות צינור תת ימי, אשר EMG צפויה להשלים את הנחתו במהלך שנת 2007.



בנוסף, לאמפל אופציה בלעדית לניהול מו"מ לרכישת חלק ניכר מיתרת אחזקותיה של חברת מרחב ב-EMG. כמו כן, לאמפל זכות מוגבלת בזמן למכור בחזרה למרחב את המניות שרכשה ממנה ב-MGE.



יוסי מימן, יו"ר דירקטוריון ובעל השליטה בחברת אמפל, הוא גם הבעלים של חברת מרחב. העסקה אושרה על ידי ועדה מיוחדת של דירקטוריון אמפל, אשר בה היו חברים הדירקטורים החיצוניים של אמפל. ועדת הדירקטוריון שכרה את שירותיה של חברת Houlihan Lokey Howard & Zukin Financial Advisors Inc מארה"ב כיועציה הפיננסיים.



מימן אמר כי הוא "מחוייב לאמפל, מאמין בסקטור האנרגיה בישראל ורואה בשילוב בין השניים צעד חשוב בהתייצבות אמפל כשחקן מרכזי בשוק הגז הטבעי בישראל". לדבריו, "ל-EMG יש עתיד מזהיר ואני שבע רצון מכך שאמפל תוכל להיות שותפה לכך. עם הפעלת הצינור ב-2007, תזרים המזומנים האיתן אשר ינבע ממנו יאפשר הרחבה עתידית של הפעילות העסקית של אמפל וייצר ערך עבור בעלי מניותיה".



ג'ק ביכיו, נשיא ומנכ"ל אמפל, אמר: "אני נלהב מההזדמנויות שהעסקה טומנת בחובה עבור אמפל ובעלי מניותיה. הרכישה עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של אמפל לאיתור והשקעה בחברות ומיזמים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה. אנו שוקלים ברצינות רכישה של נתח גדול נוסף מ-EMG בחודשים הקרובים".



אמפל היא חברת אחזקות הרוכשת ומחזיקה בעיקר עסקים הפועלים בישראל ו/או הקשורים לישראל. לחברה אחזקות בתחומי הנדל"ן, נופש ופנאי ועוד.



לפני כחודש מכרה אמפל את החזקתה במניות חברת התקשורת הסלולרית מירס (25%) וקיבלה תמורתה 68 מיליון דולר. מירס נחשבה עד כה להחזקה המהותית ביותר של אמפל. ההשקעה הנוכחית ב-EMG מחליפה איפוא את ההחזקה במירס בתיק ההשקעות של אמפל ותהפוך לנכס המהותי ביותר עבורה.



יוסי מימן רכש את אמפל לפני 6 שנים ממשפחת שטיינמץ לפי מחיר של כ-7.5 דולרים למניה. מאז איבדה מניית אמפל קרוב למחצית משווייה, בין השאר בגלל הירידה בשווייה של מירס ובשל ירידת הערך בשל החזקותיה בתחום ההיי-טק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully