וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמני קלאבמרקט נגד רשויות המס: הסדר הנושים טרם נחתם - הצדדים פנו לסעד ביהמ"ש

סיון קלינגבייל

5.12.2005 / 14:26

נאמני קלאבמרקט ביקשו מבימ"ש לאשר את הסדר הנושים, ואילו רשויות המס טענו כי נאמני הרשת אינם אובייקטיווים וביקשו למנות נאמן נוסף; דיון בבימ"ש צפוי ביום ראשון



"הרשויות, ובעיקר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לא היו מוכנים בשום פנים ואופן שבית המשפט יכריע במחלוקות העקרוניות כפי שעלו במסגרת תיק זה ואשר יש בהן כדי להוות תקדים מבחינתם", כך אומרים נאמני קלאבמרקט, עו"ד שלמה נס ורו"ח גבריאל טרבלסי. הנאמנים הגישו היום לבית המשפט תגובה להודעה והבקשה מטעם רשות המסים והמוסד לביטוח לאומי.



נאמני קלאבמרקט ורשויות המס פנו אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדיווח כי המגעים בינהם נכשלו. נאמני קלאבמרקט ביקשו מבית המשפט לאשר את הסדר הנושים, ואילו רשויות המס ביקשו מבית המשפט לכנס מחדש את אסיפות הנושים על מנת לדון בהצעה שלהם לנושים אל מול האלטרנטיווה של פירוק. רשויות המס טענו, כי נאמני הרשת אינם אובייקטיווים וביקשו למנות נאמן נוסף.



בין הנאמנים לרשויות המס יש שלוש מחלוקות. המחלוקת הראשונה היא בנושא החוב של רשויות המס עקב נפילת קלאבמרקט. החוב הוא חוב בדין קדימה, כולמר חוב הנמצא בעדיפות על הנושים הלא מובטחים. לפי בקשת הנאמנים, יש בחוק לבית המשפט, לקבוע בנסיבות מיוחדות שחוב בדין קדימה לא יזכה לעדיפות בנסיבות מיוחדות על פי שיקולי בית המשפט. עד היום, מעולם לא הופעל סעיף זה ומדובר בפעם הראשונה שבית המפשט יפעיל את סמכותו.



נאמני קלאבמרקט מצדיקים את הצורך בהפעלת החוק בכך שרשויות המס היו נאלצות לשאת בעלויות של כמיליארד שקל במידה שהיתה הרשת מתפרקת. כמו כן טוענים הנאמנים, כי כל הנושים כולל המובטחים, שהם בעדיפיות גדולה יותר מרשויות המס, הסכימו לוותר על חלק מהחוב המובטח המגיע להם (כ-90 מיליון שקל) לטובת הנושים הבלתי מובטחים, קרי ספקי קלאבמרקט.



נושא שני העומד במחלוקת, הוא טענת רשויות המס כי הן זכאיות לחזור לקופת ההסדר ולגבות את חובם בסך כ-46 מיליון שקל. מתגובת הנאמנים עולה, כי הרשויות טוענות שמגיע להן 46 מיליון שקל בגין החזרי מע"מ שיוחזרו לספקים בעקבות החוב האבוד שיוותר לספקים ולא יכוסה בעקבות ההסדר. נאמני קלאבמרקט טוענים בתגובה, כי אין לרשויות זכות לגבות החזרי מע"מ אלו מקופת הנושים מאחר שמדובר בחוב שנפרע במסגרת פרעון החוב לספקים.



המחלוקת השלישית היא דרישת הנאמנים מהמוסד לביטוח לאומי להשיב לקופת ההסדר כ-86 מיליון שקל, סכומים ששולמו לעובדים כפיצויים מקופת הנושים. לפי חוק הביטוח הלאומי יש לשלם לעובדים בחברה שפורקה גמלת פירוק. לטענת נאמני הרשת, על המדינה לשאת בהוצאה זו ולא על קופת הנושים, שכן זו מהותו של הביטוח הלאומי.



בדיון לאישור ההסדר שהתקיים באולמה של השופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך, הביעו רשויות המס התנגדות לאישור הסדר הנושים בשל המחלוקת בנושא דין הקדימה. השופטת לא שעתה לבקשתם ושלחה אותם לדון עם נאמנים קלאבמרקט בנושא. אלשיך אף הודיעה לרשויות המס, כי במידה שלא יגיעו לסיכום היא עלולה להוציא צו פירוק לרשת.



השופטת אלשיך זימנה למחר בבוקר דיון דחוף במעמד כל הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully