וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסטון סיינטיפיק חטפה את גאידנט מהידיים של ג'ונסון אנד ג'ונסון: הציעה 25 מיליארד דולר לרכישתה

דפנה מאור

5.12.2005 / 15:42

יצרנית הסטנטים היתה אמורה להירכש על ידי ג'ונסון אנד ג'ונסון שהורידה את מחיר הרכישה בשל פגמים שהתגלו במוצרים של גאידנט, הנחקרת בחשד להסתרת מידע רפואי



, יצרנית הציוד הרפואי האמריקאית, הגישה הצעה לרכוש את גאידנט, מתחרה בתחום הציוד הרפואי, במחיר של כ-25 מיליארד דולר, או 72 דולר למניה. בכך חטפה בוסטון את גאידנט מידי , אשר היתה במגעים נמשכים לרכישתה של גאידנט בחודשים האחרונים. ג'ונסון אנד ג'ונסון הציעה 63.4 דולר למניה. המחיר שהציעה בוסטון כולל פרמיה של 16% לעומת מחיר הסגירה של גאידנט ביום שישי.



מנכ"ל בוסטון סיינטיפיק, ג'ים טובין, אמר כי המיזוג מתבסס על צמיחה, ולא על קיצוץ בעלויות. יו"ר החברה, פיט ניקולס, אמר כי הצירוף בין החברות יניב את יצרנית הציוד הקרדיווסקולארי הגדולה ביותר בעולם.



בין בוסטון לג'ונסון שוררת יריבות מרה בשוק הסטנטים, שבו פועלת גם החברה הישראלית מדינול.



ג'ונסון הגישה במקור הצעה בשווי 25.4 מיליארד דולר לרכישת גאידנט, אולם לאחר שנתגלו תקלות במוצרים מתוצרתה, הורידה ג'ונסון את המחיר ל-19 מיליארד דולר. גאידנט תבעה בתגובה את ג'ונסון, במטרה לחייב את יצרנית הציוד הרפואי הגדולה בעולם להשלים את רכישתה המתכוננת תמורת 25.4 מיליארד דולר.



נגד גאידנט תלויה ועומדת תביעה שהגיש התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אליוט ספיצר, בגין הסתרת מידע מרופאים הנוגע לפגמים בדפיברילטורים מתוצרתה שהושתלו בחולי לב. החברה דיווחה היום גם על נפילה של 64% ברווחיה הרבעוניים לאחר שבחודש יוני קראה להחזרתם של 109 אלף דפיברילטורים פגומים.



גאידנט רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 65.4 מיליון דולר, לעומת רווח של 153.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות גאידנט בתקופה המדווחת נפלו ב-14% לעומת הרבעון השלישי של שנת 2004, ל-795 מיליון דולר, על רקע צניחה של 26% במכירות הדפיברילטורים וירידה של 15% במכירות קוצבי לב.



ג'ונסון הודיעה כי ייתכן שלא תשלים את הרכישה המתוכננת של גאידנט בגין חוסר הסכמה בין שתי החברות הנוגע לארגון מחדש של פעילות גאידנט כמו גם בשל פרשת הדפיברילטורים. עם זאת, מספר אנליסטים העריכו בשבוע שעבר כי המחלוקת סביב העסקה נוגעת למחיר וכי לאחר ששתי החברות יגשרו על הפערים בתחום זה צפוי המיזוג לצאת לפעול.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully