וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: פתרון בעיית הקברים בכביש 431 תעלה למדינה 60-40 מיליון שקל

שרון קדמי

5.12.2005 / 16:05

הפתרון המקובל גם על הגורמים הדתיים כולל כריית מנהרה; הכביש שאורכו המתוכנן 20 ק"מ צפוי לחבר בין ראשון לציון למודיעין - דרך נס ציונה, באר יעקב, רמלה, לוד



לאחרונה, התגלו קברים באזור רמלה, לאורך תוואי כביש 431, המתוכנן ממודיעין לראשון לציון. השבוע, לאחר משא ומתן אינטנסיווי ושקט שניהלה החברה הלאומית לדרכים בישראל, סוכם עקרונית על פתרון הנדסי המקובל על כל הצדדים, בהם הגופים הדתיים המטפלים בנושא. עלותו של הפתרון, הכולל כריית מנהרה באזור הקברים, צפוי להסתכם בין 60-40 מיליון שקל, כך נודע ל-TheMarker.



כביש 431 הוא אחד מכבישי הרוחב החשובים שפועלים לקדמם בימים אלה. הכביש מתוכנן לחבר בין ראשון לציון למודיעין - דרך נס ציונה, באר יעקב, רמלה, לוד ויישובי המועצה האזורית גזר. אורכו יהיה 20 ק"מ, ויוקמו בו 12 מחלפים. כביש 431, שסלילתו מוערכת ב-1.5 מיליארד שקל, הוא הפרויקט התחבורתי הראשון בישראל המתוכנן להתבצע באמצעות יזם פרטי בשיטת PFI - Financial Initiative Private, שבה הזכיין מקים, מתחזק ומתפעל את הכביש למשך 25 שנה ומקבל בתקופת הזיכיון תשלום מהמדינה. המכרז הוא על הקמתו ותחזוקתו של הכביש לאורך תקופת הזיכיון. הכביש צפוי להיפתח לתנועה ב-2008.



בשבוע שעבר נודע, כי פתרון דומה לבעיית קברים בכביש חוצה ישראל עשויה לעלות למדינה לא פחות מ-150 מיליון שקלים, כ-15% מהיקף הפרויקט כולו. מדובר בהקמתו של גשר מעל קברים שהתגלו באיזור קיבוץ רגבים בקטע 18 של כביש חוצה ישראל, שניצב גם כן במקום גבוה בסדר העדיפויות בימים אלה. איזור זה היווה נקודת חיכוך קשה בין אנשי "אתרא קדישא" לבין אנשי כביש כביש חוצה ישראל. עד היום לא התקבלה החלטה בנושא על ידי שר התחבורה, מאיר שטרית, שאמור להחליט האם הפתרון המונח כרגע לפתחו יאומץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully