וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ניו יורק מתכוונת למחוק ממסחר את מניית קלפיין - מתחרתה של אורמת בשוק האנרגיה הגיאותרמית בארה"ב

TheMarker

5.12.2005 / 18:20

זאת על רקע הנפילה במחיר המניה ואזהרת החברה כי היא בסכנת פשיטת רגל; נמשכת הנפילה החופשית של מניית קלפיין לשפל של כל הזמנים המשקף לחברה שווי שוק של 138 מיליון דולר



בורסת ניו יורק (NYSE) הודיעה היום על כוונתה להפסיק מחר את המסחר במניות חברת קלפיין (סימול CPN), אחת משתי המתחרות הבולטות של קבוצת בשוק האנרגיה הגיאותרמית בארצות הברית. ההחלטה התקבלה על רקע הנפילה החדה במחיר המניה ואזהרת החברה בשבוע שעבר כי היא נמצאת בסכנת פשיטת רגל.



NYSE הודיעה כי המסחר במניות הרגילות של קלפיין יושעה לפני פתיחת המסחר מחר. מניית קלפיין ממשיכה בנפילתה החופשית גם היום, ומאבדת כעת כ-11% לשפל של כל הזמנים, המשקף לחברה שווי שוק של 138 מיליון דולר.



מהבורסה נמסר כי ההחלטה התקבלה על רקע מחירה הנמוך של המניה, ואזהרת החברה בשבוע שעבר כי קיים "סיכון ממשי" לכך שלא יהיו בקופתה די מזומנים לעמוד בתשלומים להחזר חוב בסך 313 מיליון דולר, שעל פירעונו הורה בית משפט בחודש שעבר.



בשבוע שעבר, עזבו את החברה מנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של קלפיין על רקע חובות עתק של יותר מ-17 מיליארד דולר שצברה החברה. שבוע קודם לכן, הגביל בית המשפט את יכולת החברה לרכוש גז טבעי להפעלת תחנות הכוח שלה.



אנליסטים העריכו לאחרונה כי קלפיין נמצאת על סף פשיטת רגל. החברה שבסיסה בסאן חוסה, קליפורניה, סובלת ממבנה הון בעייתי; התחייבויות לזמן קצר וארוך בסכום של 22 מיליארד דולר, שמממנות מאזן של 27 מיליארד דולר; מחנק אשראי, כתוצאה מדרישות מוגברות לבטחונות בעקבות נפילת חברת האנרגיה אנרון; וכן מהורדת דירוג על ידי סוכנויות מסוגן של סטנטרד אנד פורס.



כתוצאה מההרעה בדירוג, נאלצה קלפיין להגדיל את האשראים קצרי הטווח מ-350 מיליון דולר למיליארד דולר, ולהתחיל במימוש נכסים, בהם תחנת כוח של גז טבעי בבריטניה.



בית משפט בארצות הברית פסק לפני כשבועיים, כי החברה עשתה שימוש בלתי מורשה בהכנסות של יותר מ-300 מיליון דולר, שקיבלה ממכירת נכסים לצורך רכישת גז טבעי להפעלת תחנות הכוח שלה.



בית משפט בדלוור אסר על החברה להשתמש ב-400 מיליון דולר בחשבון בנק שלה שהוקפא לצורך רכישת גז טבעי. בית המשפט קבע כי קלפיין הפרה את ההסכמים עם בעלי החוב שלה בכך שביקשה לרכוש ולצבור גז טבעי בכספים אלו.



בית המשפט הורה לבנק אוף ניו יורק להמשיך להקפיא את חשבון הבנק האמור, ודחה את החלטתו לגבי השבת מיליוני דולרים שקלפיין כבר הוציאה על רכישות.



פסיקת בית המשפט היוותה מהלומה נוספת לקלפיין - מפעילת תחנות כוח שפועלות על גז טבעי הגדולה בארצות הברית - אשר רשמה הפסדים בשמונה מתוך 11 הרבעונים האחרונים. זאת, לאחר שבולמוס הקמת תחנות כוח של החברה הותיר אותה עם חובות של יותר מ-17 מיליארד דולר.



קלפיין היא החברה השנייה בגודלה בשוק הגיאותרמי בארצות הברית, לפני חברת אורמת טכנולוג'יס מקבוצת אורמת ואחרי CalEnergy, שבשליטה עקיפה של ברקשייר התוויי מקבוצת באפט. קלפיין מפעילה 19 תחנות כוח גיאותרמיות בהספק כולל של 750 מגה-ואט, כולן בקליפורניה, מרכז פעילותה הגיאותרמית של אורמת, ומרביתן במחוז סונומה. ההספק של תחנות הכוח הגיאותרמיות של אורמת הוא 343 מגה-ואט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully