וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזר הטלקום הוביל הירידות על רקע דיווח על מיזוג וירג'ין-NTL; פרנקפורט ירדה 0.8%

TheMarker

5.12.2005 / 19:15

חברת הסלולר וירג'ין זינקה 10%; בורסת לונדון ירדה 0.3% לאחר קיצוץ תחזית הצמיחה; EADS, החברה האם של איירבוס, עלתה 3% בעקבות הזמנה של 10 מיליארד דולר



מניות הטלקום הובילו את הירידות בבורסות אירופה על רקע חשש מהתגברות התחרות במגזר על רקע דיווח אודות מיזוג צפוי בין חברת הכבלים NTL וחברת הסלולר וירג'ין מובייל. בורסות לונדון ופאריס ירדו ב-0.3%; בורסת פרנקפורט איבדה 0.8%.



משרד האוצר של בריטניה קיצץ היום בשיעור חד את תחזית הצמיחה של התוצר המקומי הגולמי (GDP) של בריטניה לשנה הנוכחית מטווח של 3%-3.5% לרמה של 1.75%. שר האוצר גורדון בראון אמר כי 2005 היא שנה "קשה" לכלכלת בריטניה עקב עליית מחירי הנפט וההאטה בעלייה במחירי הבתים.



מגזר השירותים, המהווה שליש מכלכלת גוש היורו, צמח בקצב המהיר ביותר מזה 16 חודשים בנובמבר. מדד הצמיחה במגזר השירותים של CIPS/RBS עלה ל-55.2, הגבוה ביותר מאז יולי 2004.



וירג'ין מובייל, חברת הסלולר הבריטית המצליחה לבית וירג'ין, ו-NTL, חברת הכבלים המדשדשת, שוקלות לבצע מיזוג תקדימי, כך דיווחו עיתוני בריטניה על פי מקורות יודעי דבר בסוף השבוע. המיזוג בין השתיים נידון במהלך סוף השבוע, וככל הנראה מתעכב בשל דיון במחיר.



העסקה המוצעת כוללת את מכירתו של נתח המניות שמחזיק ריצ'רד ברנסון, הבעלים של וירג'ין, לידי NTL. החברה הממוזגת תציע את השירותים המשולבים תחת מותג וירג'ין רב העוצמה. שווי העסקה מוערך ב-1.4 מיליארד דולר, ובעקבות זאת זינקה וירג'ין מובייל (סימול VMOB.L) בקרוב ל-10%. חברת הלוויין בריטיש סקיי, המתחרה ב-NTL, ירדה ב-2.4%; דויטשה טלקום ירדה ב-1.6%; פראנס טלקום איבדה 1.9%.



איירקום, חברת הטלפון הגדולה באירלנד, ירדה ב-1.1% לאחר שסוויסקום השווייצית הודיעה על נסיגה ממו"מ לרכוש אותה.



מגמה שלילית נרשמה גם במגזר השבבים. אינפיניון הגרמנית ירדה ב-1.5%; ASML, יצרנית ציוד השבבים הגדולה באירופה, איבדה 2.1%.



ממשלת סין חתמה היום על הסכם לרכישת 150 מטוסי נוסעים של יצרנית המטוסים האירופית איירבוס ב-9.7 מיליארד דולר. מניית EADS (סימול EAD.PA), החברה האם של איירבוס, עלתה ב-3.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully