וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיכון מוריד את הכפפות: "מנכ"ל חברת נמלי ישראל אינו מתפקד, יש להעבירו מתפקידו"

שרון קדמי

5.12.2005 / 19:24

כך עולה מפרוטוקול הדיון שקיים יו"ר חברת נמלי ישראל והגיע לידי TheMarker; עמוס רון בתגובה: "במשפט שלמה הזה אני מוכן ללכת הביתה והבעתי את נכונותי לכך כבר בעבר"



עליית מדרגה נוספת בעימות בין יו"ר חברת נמלי ישראל (חנ"י), דן תיכון, לבין מנכ"ל החברה, עמוס רון. מפרוטוקול הדיון המיוחד שקיים תיכון בדירקטוריון בחודש שעבר, ושהגיע לידי TheMarker עולה, כי תיכון ביקש להעביר את רון מתפקידו בשל "חוסר תפקודו". בדיון אמר תיכון, כי "בחברה נוצר מצב בלתי נסבל, אין קווים מנחים ומאז הרפורמה לא חל שום שינוי בחברה. לדברי תיכון, חברת נמלי ישראל "נמצאת במצב של העדר פיקוח ואחריות מינימלית". עוד אמר תיכון בישיבת הדירקטוריון, כי "הדברים מתגלגלים למצב שהמנכ"ל איננו מתפקד ויש לכך השלכות על תפקוד החברה".



לדברי תיכון, כבר בעבר, בעקבות שורה של דו"חות ביקורת שהוצגו לחברי מועצת המנהלים של רשות הנמלים, סברו דירקטורים כי יש להביא לסיום עבודתו של המנכ"ל בהקדם. לדברי תיכון, בעקבות דיונים שקיימו ועדת הביקורת ומועצת הרשות, הוא נדרש על ידי מנהל רשות החברות שלא לכנס את ועדת הביקורת כדי שזו לא תוכל להמליץ לפטר את רון. תיכון מציין עוד, כי הטענות כאילו הוא מחבל ברפומה בנמלים "מצוצות מהאצבע".



בדיון שכונס לפני כחודש, החליטו חברי הדירקטוריון שלא לקבל החלטה בנושא העברת המנכ"ל מתפקידו. נציג משרד האוצר בדירקטוריון, אסף רגב, אמר בדיון, כי "הדברים שתיאר תיכון אינם מצביעים רק על התנהגות לא תקינה של ההנהלה. בלתי אפשרי ששלושה דירקטורים יחליטו בנושא. המצב שנוצר בחברת נמלי ישראל בלתי נסבל".



בימים האחרונים, הביעו בכירי האוצר ורשות החברות דאגה מהסכסוך והשלכותיו על המשך תפקודה של החברה. לאחרונה, אף בוחנים ברשות החברות פעולות שנקט לכאורה תיכון. מקורות ברשות החברות אמרו כי לאחר בקשתו של עמוס רון לפרוש מתפקידו כמנכ"ל נמלי ישראל, החל תיכון להתערב בנעשה בחברה, לכאורה לא כחלק מהחלטות הדירקטוריון. ברשות החברות התרשמו, כי חברי ההנהלה פעלו לפי הנחיותיו של תיכון כיוון שחששו למעמדם לאחר פרישת רון. ברשות הבהירו לרון שאינם מוכנים לקבל את פרישתו עד לאחר השלמת הרפורמה.



רון אמר בתגובה: "אני חושב שבמצב שנוצר בין המנכ"ל ליו"ר, על השרים ורשות החברות הממשלתיות להכריע. הקרע שנוצר הוא בלתי ניתן לגישור ומערכת היחסים במתכונת כזו אינה יכולה להימשך מבלי להביא נזק לחברה. במשפט שלמה הזה אני מוכן ללכת הביתה והבעתי את נכונותי לכך כבר לפני למעלה מארבעה חודשים. עם הסדרת נושא זה, ניתן יהיה להסדיר את כל ההסכמים עם חברות הנמל, דבר שיקדם את הרפורמה עוד יותר".



ממשרד האוצר נמסר בתגובה, כי "עמוס רון הינו בעל ידע ומומחיות. הוא בעל תפקיד חשוב בביצוע הרפורמה בנמלים והוא ניהנה מהערכה רבה במערכת הממשלתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully