וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע קיבלה אישור סופי לשווק בארה"ב גירסה גנרית לטבליות לטיפול בצהבת עם היקף מכירות שנתי של 203 מיליון דולר

עומרי כהן

5.12.2005 / 22:45

טבליות ה-Copegus של רוש ניתנות בשילוב זריקת אינטרפרון אלפא 2a לטיפול בחולים כרוניים של צהבת C; טבע תחל לשווק את התרופה בארה"ב באופן מיידי

חברת דיווחה הערב כי קיבלה מרשות המזון והתרופות של ארה"ב (FDA), אישור סופי לשיווק טבליות ה-Ribavirin מתוצרתה, במינון של 200 מ"ג. טבליות הריבוירין הן גירסתה הגנרית של טבע לטבליות ה-Copegus של חברת רוש. טבליות אלו ניתנות בשילוב זריקת אינטרפרון אלפא 2a לטיפול בחולים כרוניים של צהבת C, אשר לא טופלו בעבר באינטרפרון אלפא. מכירות התרופה המקורית נאמדות בכ-203 מיליון דולר בשנה. טבע הודיעה כי תחל לשווק את התרופה בארה"ב באופן מיידי.



לפני כשלושה חודשים קיבלה טבע אישור מותנה לשיווק הריבוירין, אולם נאלצה להמתין עד לסיום תקופה בת 180 יום, בה זכתה אחת ממתחרותיה של טבע לשווק באופן בלעדי גירסה גנרית משלה, לאחר שהיתה הראשונה להגיש את הבקשה לאישור התרופה.



אשתקד קיבלה טבע אישור סופי לשווק גירסה גנרית ל-Rebetol של שרינג, אשר ניתנת בשילוב עם זריקת אינטרפרון אלפא 2b ומיועדת גם היא לטיפול בחולים כרוניים של צהבת מסוג C. מכירות ה-Rebetol היו בעבר מיליארד דולר לשנה, אך שרינג-פלאו ורוש פיתחו תרופות מתקדמות יותר, המבוססות על קוקטייל של שתי תרופות - הרבטול של שרינג וקופגוס של רוש, עם אינטרפרון שחובר לפוליאתילן גליקול. הקוקטייל מעלה את שיעור ההצלחה בסילוק הנגיף שגורם למחלה ל-70%-40%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully