וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אורכית עלתה עוד כ-8%

עומרי כהן

5.12.2005 / 23:43

RBC: לאורכית צפויות הזדמנויות חדשות ביפן. נייס עלתה 2.2% לאחר שזכתה במעמד של ספק מיוחד לדה בירס

לאחר ירידה של מתונה של כ-0.3%, שרשם שוק המניות האמריקאי בשבוע שעבר, נמשכה היום המגמה השלילית בוול סטריט. הנפט הגולמי השלים זינוק של כ-6% בארבעה ימים והגביר את החששות, כי עליית מחירי האנרגיה תכרסם בהוצאות הצרכנים על מתנות לחגים.

מדד נאסד"ק ירד ב-0.7% ל-2,257 נקודות ומדד דאו ג'ונס איבד 0.4% ל-10,835 נקודות. הנפט הגולמי עלה ב-59 סנט ל-59.9 דולר לחבית וחצה קו מגמה יורד מספטמבר, כשברקע התקררות וסופת שלגים ראשונה בצפון מזרח ארה"ב.

נתונים שפורסמו היום הצביעו על ירידה גבוהה מהצפוי בקצב ההתרחבות של מגזר השירותים בארצות הברית. מדד מנהלי הרכש של המגזר הלא יצרני ירד בנובמבר ב-1.5 נקודות לרמה של 58.5 נקודות, לעומת תחזיות הכלכלים לירידה ממוצע של נקודה אחת בלבד. כל קריאה של המדד מעל 50 נקודות מצביעה על התרחבות של המגזר.

בקרב המניות הישראליות בלטה אורכית בעלייה של 7.8% ל-23.9 דולר, וזאת לאחר שהשלימה בערב שבת זינוק שבועי של 15%.

האנליסט דניאל מירון מ-RBC חזר על המלצה של "תשואת יתר" לאורכית עם מחיר יעד של 34 דולר, וציין כי השינויים בשוק התקשורת היפאני עשויים לבשר על עסקות חדשות לאורכית ב-2006.

מנגד, התממשה טבע טבע ב-0.5% ל-41.9 דולר, לאחר שהשלימה בערב שבת טיפוס דו יומי של 3% לשיא סגירה חדש.

לקראת סיום המסחר דיווחה טבע, כי קיבלה מה-FDA אישור סופי לשווק בארה"ב גירסה גנרית לטבליות ה-Copegus של חברת רוש במינון של 200 מ"ג. טבליות אלו ניתנות בשילוב זריקת אינטרפרון אלפא 2a לטיפול בחולים כרוניים של צהבת C, אשר לא טופלו בעבר באינטרפרון אלפא. מכירות התרופה המקורית נאמדות בכ-203 מיליון דולר בשנה. טבע תחל לשווק את התרופה בארה"ב באופן מיידי.

צ’ק פוינט עלתה ב-3.4% בשני ימי המסחר הקודמים, אולם המניה לא הצליחה לחצות התנגדות טכנית חזקה ברמה של 22 דולר, והיום היא התממשה בירידה של 2.6% ל-21.4 דולר.

נייס עלתה ב-2.2% למחיר של 45.4 דולר, לאחר שהודיעה כי זכתה במעמד ספק מועדף של מערכות הקלטת וידיאו למערך האבטחה של מונופול היהלומים דה בירס. בעבר, קיבלה נייס הזמנות מדה בירס בהיקף של יותר ממיליון דולר.

אלביט מערכות הוסיפה 2.9% ל-24 דולר, לאחר שהודיעה על חוזה חדש, במסגרתו תשביח מסוקים עבור צבא בולגריה תמורת 70 מיליון דולר. העסקה תבוצע על פני תקופה של שלוש שנים במשותף עם התעשייה האווירית הבולגרית וכוללת שדרוג של 18 מסוקים, תוך העמדתם בקריטריונים של ברית נאט"ו.

קמטק הודיעה כי תספק ליצרנית השבבים טקסס אינסטרומנטס מערכות בדיקה אופטיות בהיקף של 1.3 מיליון דולר. בתגובה, עלתה מניית קמטק ב-7.7% ל-4.2 דולרים ומשלימה זינוק של כ-51% מאז מחצית נובמבר. חברת אמפל תרכוש 2% מחברת הגז הפרטית של יוסי מימן לפי שווי חברה של 1.5 מיליארד דולר. עסקת בעלי העניין של מימן ואמפל כוללת אופציה לרכישת מניות נוספות של מרחב ב-EMG. אמפל הגיבה להתרחשויות בעלייה של 1.1% ל-3.9 דולרים.

און טראק עלתה ב-1.7% ל-13 דולר, לאחר שבית משפט פדרלי בארצות הברית קיבל את ערעורה והחזיר את החברה מראש פינה להתמודדות במסגרת מכרז הדרכונים החכמים של הממשל האמריקאי, שנאמד בכ-300 מיליון דולר.

עסקה גדולה לגילת. החברה תספק למפעילת הגרלות הלוטו האמריקאית SGI, רשת תקשורת לוויינית, שתתפרס בארבע מדינות ברחבי ארה"ב: קולורדו, פנסילווניה, צפון דקוטה ודרום דקוטה. הרשת כוללת תחנת שידור וקליטה מרכזית, וכן 3,000 תחנות קצה VAST. היקף העסקה נאמד בכמה מיליוני דולרים. מניית גילת עלתה בתגובה ב-4.1% ל-5.8 דולרים.

שבוע לאחר שבית ההשקעות נידהאם העלה את המלצתו למניית ואיו מ"החזק" ל"קנייה", בית ההשקעות מרימן קורהן פורד גם הלך אחריו, והעלה היום את ואיו מ"נייטרלי" ל"קנייה". בתגובה, עלתה המניה ב-3% ל-5.6 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully