וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הביטוח צלחו את הטירונות - הגיע שלב המלחמה

רם דגן

6.12.2005 / 8:55

161 מיליארד שקל חצו את הכביש בשישה שבועות - מהבנקים לחברות הביטוח ולקרנות הזרות - תמורת 6 מיליארד שקל, בהם ניתן לרכוש את בנק המזרחי ואוצר החייל יחד; אחרי שהמפץ הגדול עבר, מגיע תורו של קרב עיקש וארוך - זה על הלקוחות





אז מה השתנה במעמדם של הבנקים בעידן שאחרי מכירת הנכסים? במגרש של שבעה שחקנים שיעשו הכול בכדי להצדיק את ההשקעות הגדולות שרשמו נראה כי בסופו של יום יהיו אלו הבנקים שיכריעו את עיצובו הסופי של שוק ההשקעות החדש, שכן מנגנוני הייעוץ וההפצה שלהם יהיו בסופו של דבר הכלים שיזרימו את הלקוחות גם לגופים החדשים.



הבנקים אמנם אוהבים להזכיר כי נלקחו מהם נכסים שמספקים תזרימים משמעותיים. בשטח הם יוותרו עם 30% מדמי הניהול שנגבו עד כה, כאשר הסכומים אף עלולים לגדול בהתאם להחלטות הקרובות של וועדת הכספים בנושא. במקביל מימשו הבנקים את הנכסים במחירים מדהימים, והיטיב יו"ר לאומי איתן רף לספר השבוע, כי "במחירים שמכרנו חלק מחברי אמרו שכדאי היה למכור גם בלי וועדת בכר".



ואולם הכלי המשמעותי ביותר שקיבלו הבנקים כפיצוי על "הפגיעה" של ועדת בכר הוא האפשרות לייעוץ פנסיוני. בהמשך לקו המגמה הכללי שמנהיג האוצר צפויים הבנקים, למרות חלק מההצהרות של מנהליהם, להיות שחקן אגרסיווי בשוק שנשלט עד היום על ידי סוכנים וועדי עובדים.



בגין הסטתו של החוסך להסדר פנסיוני חדש יזכה הבנק ל-0.25% מהצבירה של אותו לקוח עד אותו הרגע ולשיעור דומה מהצבירה העתידית שלו. התוצאה של הנוסחה הזו תהיה כי כל מי שייכנס בעתיד להפקיד צ'ק בסניף ימצא עצמו מול יועץ שינסה לבדוק מה בתוכניות שלו לעוד 50 שנה.



נכון להיום מבכים הבנקים הגדולים את העובדה שלא נתנו להם לשווק בשלב הזה גם ביטוחי חיים. לכאורה נראה כי מדובר בעוד טיעון מחוצץ של מערכת דורסנית, אבל אם עוצרים לרגע אפשר לראות הגיון בטיעון. אין זה פלא שיו"ר מגדל ששולטת בענף ביטוחי החיים, איזי כהן, מנהיג בימים אלו את הפלג שאמור להצטרף לבנקים בעניין הזה.



כהן, שמכיר בכוחם השיווקי חסר הרסן של הבנקים, חוזה כי במצב הדברים הנוכחי הם יפעילו את המנגנון לצורך שיווק אגרסיווי של מוצרי פנסיה. הבעיה היא שלא כל כך בטוח שכל אחד מאיתנו צריך חיסכון כזה, או שמצבו ישתפר אם יינטש את ההסדר הנוכחי שלו. המסקנה המתבקשת היא לחזק עוד יותר את הבנקים ולאפשר להם לשווק גם ביטוחי חיים, כך שיוכלו להעניק ללקוח את הייעוץ הטוב ביותר, ולא ימהרו "לדחוף" לו פנסיה בכל מחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully