וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אוליגרך בדרך ליהפך למיליארדר באמצעות הנפקה בבורסת לונדון: איל הפלדה ולדימיר ליסין

דפנה מאור

6.12.2005 / 10:19

ליסין פרש מטראנס וורלד של לב צ'רנוי והאחים רובן ומסוכסך עימם משפטית; יהיה שווה 9 מיליארד דולר לאחר ההנפקה, דיווח "אובזרוור"



ולדימיר ליסין, איל הפלדה הרוסי, צפוי להצטרף למועדון המיליארדרים הרוסיים הפועלים בבורסת לונדון. ליסין מתכנן להנפיק בבורסת לונדון חלק מאימפריית הפלדה שלו, נובוליפטסק סטיל, ושוויו המשוער יהיה 9 מיליארד דולר, מה שיהפוך אותו לאדם השני העשיר ביותר ברוסיה אחרי רומן אברמוביץ', בעל קבוצת צ'לסי הבריטית. נובוליפסטסק מגלגלת מחזור מכירות של 4.7 מיליארד דולר בשנה, דיווח "אובזרוור" הבריטי.



ליסין, בדומה לרוסים אחרים שהתעשרו בעקבות פירוק ברית המועצות והפרטתם של נכסי האנרגיה וחומרי הגלם של ממשלת רוסיה, החל דרכו כחסר אמצעים. ליסין היה מקורב לאולג סוסקובטס, שר המתכות של בריה"מ ב-1991, אשר הכיר לו את לב צ'רנוי, איל ההון הישראלי-רוסי. ליסין התמנה למנהל של אינטרמטאל, חברה בת של טראנס וורלד - חברת הפלדה בה שלט צ'רנוי ביחד עם האחים ראובן. ב-1997 תפס ליסין את השליטה בספקית העיקרית של אינטרמטאל, יצרנית הפלדה נובוליפסטסק, ומכר את הפלדה שלה באמצעות חברה חדשה שהקים, וורסלייד.



בתביעות שהגישו נגדו האחרים ראובן מאוחר יותר, נטען במסמכי בית המשפט כי ליסין העביר מניות מנובוליפסטק אל חברה בה שלט, וכן השתמש בערבונות אשראי של אינטרמטאל, שבבעלותם, כדי לממן את רכישת המניות. האחים ראובן קיבלו פיצוי בהסכם פשרה שמחוץ לכתלי בית המשפט.



לאחר שיישבו תביעה זו נותרה תביעה אחת בין האחים ראובן לבין ליסין: הפרה לכאורה של הסכם מיזם משותף מ-1999. בסוף השבוע האחרון אישרו האחים ראובן לעיתון "אובזרוור" הבריטי כי בכוונתם לתבוע את ליסין על הפרה זו.



נובוליפסטק מצטרפת לקבוצה הולכת וגדלה של חברות רוסיות שבכוונתן לגייס הון בבורסת לונדון. "אובזרוור" טוען כי האוליגרכים הרוסיים קשרו קשרי ידידות עם בכירים בבורסת לונדון, אשר מעוניינים למשוך אליהם חברות גדולות להנפקה. לטענת העיתון הרגולציה בבורסת לונדון מחמירה פחות מאשר בבורסת ניו יורק, אשר החברות בה כפופות לחוקי ני"ע קשוחים יותר בעקבות השערוריות הגדולות בוול סטריט - ולפיכך מושכת יותר לחברות רוסיות. בין המנפיקות בלונדון היתה סיסטמה, חברת הטלקום הרוסית שגייסה 2.5 מיליארד דולר בלונדון; חברת הפלדה אוורז; ונובטק, מפיקת גז מסיביר, שגייסו מיליארדי דולרים.



בנקאים בסיטי של לונדון סבורים כי צפוי גל הנפקות של 27 מיליארד דולר, כולל הנפקתה של רוזנפט, חברת הנפט הממשלתית הגדולה, חברות אלומיניום ובנקים .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully