וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו ירדה ב-0.8% משיא של חמש שנים בעקבות התייקרות הנפט; עליות חדות במניות המכוניות בקוריאה

ליאור רבינוביץ'

6.12.2005 / 10:36

הנפט חצה את רף 60 הדולר לחבית, לראשונה מזה חודש; הירידות בבורסות משקפות גם את הירידות בוול סטריט אמש; יונדאי עלתה ב-5.9%; קאיה הוסיפה 5.5%



המניות בבורסות אסיה רשמו ירידות לאחר שמחיר הנפט חצה את רף 60 הדולר לחבית, לראשונה מזה חודש. מדד ניקיי שקבע אתמול שיא של חמש שנים, ירד ב- 0.8% כאשר יצרנית הרכב הונדה הובילה עם ירידה של כ-2%. זאת, בשל העלייה במחיר חומרי הגלם לתעשייה וחששות המשקיעים כי עליית מחיר הנפט תוביל לירידה בביקוש למכוניות ברחבי העולם. הירידות בבורסות אסיה משקפות גם את הירידות אמש בוול סטריט. מדד הונג קונג יורד ב-0.7%. הקוספי בסיאול עלה ב-0.5%.



מדד בורסת בנגקוק זינק ב-2.6% לאחר שדווח כי כלכלת תאילנד צמחה ב-2.2% ברבעון השלישי של שנת 2005 לעומת הרבעון השני. זאת, בשל העלייה במספר היבולים החקלאיים במדינה, בעיקר אורז. במונחים שנתיים, צמחה הכלכלה ב-5.3%. החקלאים בתאילנד, מייצאת האורז הגדולה בעולם, דיווחו על עלייה במספר יבולי האורז ברבעון השלישי, לאחר שבשנה שעברה סבלה כלכלת המדינה מבצורת, הקשה מזה שלוש שנים. חברות שונות בתאילנד דיווחו על עלייה בביקוש מצד מדינות זרות. בשל כך, העלתה הממשלה את תחזיתה לכלל שנת 2005 לצמיחה של 4.7%. כלכלתה צפויה לצמוח בקצב שנתי של 4.7%-5.7% בשנת 2006.



עליות חדות נרשמו במניות יצרניות המכוניות בקוריאה. יונדאי עלתה ב-5.9%; קאיה הוסיפה 5.5%. בנוסף, עלתה בסיאול מניית סמסונג אלקטרוניקס ב-1.3%.



מנגד, נרשמו ירידות חדות במגזר המכוניות ביפאן: טויוטה ירדה ב-1.2%; הונדה ירדה ב-2.1%. במגזר האלקטרוניקה נפלה סוני ב-2.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully