וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלני הבנק הפדרלי חולקים על ממשל בוש: להקלת המס על דיווידנדים לא היתה השפעה על השווקים

סוכנויות הידיעות

6.12.2005 / 11:35

דיווח "וול סטריט ג'ורנל"; לפי הכלכלנים לא נראתה עלייה מיוחדת בתשואות המדדים בוול סטריט או בצמיחת הדיווידנדים מאז אישור צמצום שיעור המס על דיווידנדים



כלכלנים בבנק הפדרלי של ארה"ב טוענים כי הקלת המס על תשלום דיווידנדים לבעלי מניות לא סייע לשוק המניות - מטרתה המוצהרת של ההקלה. כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". הקלת המס שביצע נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ב-2003 הורידה את המס על הכנסות מדיוודנדים משיעור של 30%-38% ל-15%. אך לדברי הכלכלנים, לו הייתה להקלת המס השפעה על שוק המניות הייתה השפעה זו משמעותית יותר. לדברי כלכלני הפד, ההקלה גם לא הביאה לעלייה בתשלום הדיווידנדים ביחס לרווחי החברות.



תומכי הממשל מצביעים על הקלת המס על דיווידנדים כעל אחד המהלכים המוצלחים של מדיניות בוש. בכירי הבית הלבן כבר פועלים להרחבת הקיצוץ במס, שתוקפו יפוג ב-2008. לשכת התקציב של הבית הלבן כתבה במזכר לסנאט בנובמבר, כי "הארכת תוקף ההקלות חיונית למתן ביטחון למשקיעים ולעסקים, וחיונית לשמירה על צמיחה כלכלית בטווח הרחוק".



כלכלני הפד ג'ין אמרומין, פול הריסון, נלי ליאנג וסטיב שארפ השוו את תשואות שוקי המניות בארה"ב למקבילותיהן באירופה בפרקי זמן מסויימים המקבילים לציוני דרך בקבלת חוקי המס. מדובר בפרקי זמן קצרים, אך לטענת הכלכלנים השווקים אמורים היו לשקף את הקלות המס תוך חודש לכל היותר, שכן שווקים מגיבים במהירות לחדשות. על השווקים היה להציג ביצועים טובים יותר לעומת השווקים האירופיים, כיוון שהמשקיעים האמריקאים שהיו מרוויחים מהקלת המס צפויים היו להביא לעליית מחירי המניות. אך למעשה היו ביצועי השווקים האירופיים טובים יותר לעומת האמריקאים.



מעבר לכך, אף כי יותר חברות אכן חילקו למשקיעיהן דיווידנדים ב-2003, הגידול בתשלומי הדיווידנדים הממוצעים לא היה גדול כבעבר. לפי הדו"ח שלהם, ב-2003 הגדילו 66% מהחברות במדד S&P 500 את הדיווידנדים שהן מחלקות, לעומת 89% שעשו זאת בין השנים 2002-1993. לדברי הכלכלנים, הקלת המס אמנם עודדה מעבר מרכישות חוזרות של מניות לחלוקת דיווידנדים, אך סך הגידול היה מצומצם יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully