וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המשקיעים צופים ירידות במעו"ף?

שרון שפורר

6.12.2005 / 13:27

מחזור גדול פי 4 מהרגיל בתעודות הסל מבט חסר 25. מנכ"ל מבט: לא נראה כי מדובר בתחזיות פסימיות אלא ברצון לבטח את ההשקעה

האם זה אך מקרה שדווקא ביום שהמדד המוביל באחד העם - ת"א 25 - קרוב מאי פעם לרף 800 הנקודות (ת"א 100 כבר נגע במהלך המסחר היום ברף אך נסוג מעט לאחור) ונהנה מראלי תחילת דצמבר, נרשם מחזור חריג בתעודות הסל מבט חסר 25 של כלל פיננסים בטוחה - תעודת חסר על מדד ת"א 25 אשר מבטיחה תשואה כאשר המדד יורד?

תעודות הסל מבט חסר 25 מרכזות בצהרי היום מחזור של 26 מיליון שקל - פי 4 בערך מהמחזור היומי הממוצע שלהן, של כ-6-7 מיליון שקל. האם המשמעות של המחזור הגדול מהרגיל היא כי המשקיעים מכינים עצמם לירידות שערים באחד העם?

ליאור קגן, מנכ"ל מבט תעודות סל, מפריך את החששות. לדבריו, הרכישות נעשו על ידי גופים מוסדיים גדולים, בעיקר לצורך גידור או אם תרצו: הגנה מפני ירידות במקביל לרכישת מניות. כלומר: הם אינם צופים את התהפכות המגמה בתל אביב, אלא פשוט מעוניינים באסטרטגיה של ביטוח ההשקעה. כך למשל, אם השקיעו במכתשים אגן מתוך הסברה כי תניב תשואה גבוהה מאשר השוק (מדד המעו"ף), הרי שאם מכתשים אגן ירדה לבסוף ביחד עם השוק, הם הפסידו את התשואה של מכתשים, אך הרוויחו מירידת המדד, כלומר: גידרו את ההפסד.

קגן הוא לא היחיד הסבור כי אין מדובר בתחזיות פסימיות והערכות סוחרי תעודות הסל הן כי אין כל שינוי מגמה בפעילות המשקיעים המוסדיים בשוק. יחד עם זאת, אין ספק כי בכל זאת מדובר בחשש כלשהו מהפסדים, במיוחד נוכח העובדה שמדד ת"א 25 עלה מאז תחילת השנה ב-28% לרמות שיא חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully