וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקבילה הבריטית של אתר "חבר'ה" נרכשה על ידי חברת הטלוויזיה ITV בכ-300 מיליון דולר

TheMarker

6.12.2005 / 14:23

ITV - חברת הטלוויזיה המסחרית הגדולה בבריטניה - רכשה את Friends Reunited על מנת לגוון את מקורות הכנסותיה ולהרחיב את מאגר לקוחותיה; לאתר 15 מיליון משתמשים רשומים



ITV, חברת הטלוויזיה המסחרית הגדולה בבריטניה, הסכימה לרכוש את מפעילת אתר האינטרנט Friends Reunited תמורת 175 מיליון ליש"ט (304 מיליון דולר). ITV נימקה את הרכישה בשאיפותיה לגוון את מקורות הכנסותיה, ולהתרחב מעבר למקור ההכנסות העיקרי שלה - הפרסום בטלוויזיה.



Friends Reunited, שנוסד בשנת 2000 על ידי ג'ולי וסטיב פנקהרסט, כולל את האתר הראשי, שמטרתו לקשר בין מכרים וותיקים - בסגנון "חבר'ה" הישראלי - וכן שירותים נוספים כמו בניית עצי משפחה, התחקות אחר שורשים, ושידוכים.



בני הזוג פנקהרסט, שבתחילה הפעילו את האתר מחדר השינה שלהם, יקבלו בתחילה 120 מיליון ליש"ט, ו-55 מיליון ליש"ט נוספים ב-2009, באם תעמוד החברה ביעדים מסויימים. הרכישה תתבצע תמורת מזומן, אג"ח ומניות.



ITV שואפת שעד שנת 2012, לפחות מחצית מהכנסותיה יגיעו מתחומים מלבד הפרסום בטלוויזיה. ITV מעוניינת גם להרחיב את מאגר לקוחותיה באמצעות רכישת קבוצת האתרים. באתר Friends Reunited רשומים 15 מיליון משתמשים רשומים.



הרכישה מתבצעת על רקע גל של רכישת חברות אינטרנט על ידי חברות מדיה, המנסות לגוון את מקורות ההכנסה מפרסום בערוצי המדיה המסורתיים, שנתגלו לעתים כמשענת קנה רצוץ. ענקית המדיה ניוז קורפ, למשל, ביצעה באחרונה מספר רכישות בתחום האינטרנט.



ניוז קורפ רכשה את IGN אנטרטיינמנט, מקהילות הגיימינג המפותחות בעולם, ב-650 מיליון דולר; את חברת אינטרמיקס מדיה, המפעילה את אתר Myspace.com הפופולרי בקרב בני נוער, תמורת 580 מיליון דולר; ואת סקאוט מדיה, המפעילה אתרי ספורט באינטרנט, בעסקה שתנאיה לא פורטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully