וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לביטול מס הבולים: חברות ועסקים במשק דוחים חתימה על חוזים ועסקות בהיקף של כ-40 מיליון שקל

צבי זרחיה

6.12.2005 / 14:59

כך טוענים ראשי פורום CFO, המאגד את סמנכ"לי הכספים של החברות המובילות במשק; ההכנסות לאוצר המדינה כתוצאה מגביית מס הבולים יגיעו השנה לכ-710 מיליון שקל



חברות ועסקים במשק דוחים בתקופה האחרונה חתימה על חוזים ועסקות בהיקף של כ-40 מיליון שקל, בהמתנה לביטולו של מס הבולים. כך טוענים ראשי פורום CFO, המאגד את סמנכ"לי הכספים של החברות המובילות במשק. מס הבולים עומד כיום על 4 פרומיל מכל חוזה במשק.



בפורום מזהירים כי דחיית החתימה על העסקות עלולה לפגוע בחברות ובספקים רבים, במיוחד לקראת סגירת שנת הכספים.



בדצמבר 2004, החליטה ועדת הכספים של הכנסת לשים תקרה לגביית המס בשנת 2005, בגובה של 600 מיליון שקל. עוד החליטה הוועדה כי אם רשות המסים תעבור את היקף הגבייה שנקבע, יירד שיעור המס רוחבית על כל סוגי המסמכים. על פי בדיקה שערך הפורום, הרי שהכנסות לאוצר המדינה כתוצאה מגביית מס הבולים - יגיעו השנה לכ-710 מיליון שקל.



מנהל רשות המסים, איתן רוב, הודיע השבוע ליו"ר פורום סי.אף.או, נוגה קינן, כי רשות המסים החליטה לתמוך בביטול המס עוד בדצמבר 2005. לדבריו, המלצה ברוח זו הוגשה לשר האוצר, וכעת ממתינים לחתימתו של אולמרט על הצו.



במסמך פנימי שהפיצה קינן בין 500 סמנכ"לי הכספים של החברות הגדולות במשק, נקראו החברות להיערך לכך שמס הבולים עשוי להיות מבוטל עוד החודש, ולקחת עובדה זו בחשבון בתכנוני התקציב שהן עורכות לשנה הבאה, ובחתימתן על חוזים והסכמים עכשווים.



קינן טענה כי מס הבולים הוא מס אנכרוניסטי שאין לו מקום במשק מתקדם. היא קראה לשר האוצר אהוד אולמרט, המודע היטב לצורכי החברות במשק, שיודיע בהקדם האפשרי אם הוא מתכוון לאמץ את ההמלצות ולבטל מיידית את המס. זאת, על מנת לאפשר לחברות לתכנן את פעילותן הכלכלית והעסקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully